Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport betala för surfbrädan

  • betala för surfbrädan

    Publicerad av anonym-anvandare på 4 januari, 2004 vid 19:46

    Tjena! Någon som rest mycket och vet några knep om hur man får med sig Windsurfing brädan på planet. Fick veta att det är fast pris på vågsurfbrädor och jag skulle få betala 350 kr per kilo för min. Känns hutlöst

    martink svarade 20 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • ola-h

    Medlem
    5 januari, 2004 vid 08:27

    Den enda tumregeln när det gäller detta verkar vara att det inte finns några tumregler. Olika bolag hanterar detta helt olika och dessutom är det alltid vid själva incheckningsdisken som det hela avgörs. Här finns det stort utrymme för tur eller otur och det kan handla om många tusenlappar hit eller dit.

    Från vad jag hört är t ex Lufthansa inget vidare att ha att göra med. De skulle ha hutlöst betalt för ett transportera med min utrustning till Maui, typ 5000 enkel. British Airways är nog bäst. Där kan man få med en vindsurfingutrustning gratis (till USA får man t ex byta ett av sina kollin mot sin stora feta vindsurfingväska gratis, men sedan tar troligen anslutningsflyget till Maui betalt lite).

    Hur lätt det är att få med utrustningen beror nog också en del på vart du ska. Rent generellt kan det bli problem ibland på mindre plan. Det är värt att kolla innan om din bräda överhuvudtaget får plats. Oftast löser det sig nog, men det skulle kanske inte vara så kul att få lämna utrustningen på flygplatsen medan man själv flög iväg.

  • martink

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 11:51

    Här hittar du fritidsresors priser…
    PRISER

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport betala för surfbrädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.