Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bräda för speed

  • glader

    Medlem
    28 september, 2010 vid 13:26

    Tobias: Japp, sneglat på 52:an. Skulle vara spännande att testa en. Känns dock lite när min 56:a.

    Jester: Håller med dig och har också funderat i dessa banor. Nu verkar även dessa sluta i för stora storlekar. JP Freestyle wave har som exempel en 56cm bred 78 liter som minsta. Kan väldigt lite om denna typ av brädor, men det känns stort.

  • swe117

    Medlem
    28 september, 2010 vid 16:49
    tobhed;633322 wrote:
    Kanske är ett väldigt tjat om just detta brädmärket, men Carbon Art har en slalom 52 som är just 52 cm bred och är på 84 liter. Ska kunna ta segel upp till 6.2.
    Sen finns det en sl55 på 91 liter som tar 5.0 – 7.0. Jag hade en sl55 innan och den är en dröm att segla, alla som provade den på Karpathos förra året tyckte att det var den bästa slalombräda de hade seglat – otroligt lättseglad.

    och du Ygge, grattis =)

    Jag har den nu, 55an alltså och den är såååå härlig och man kan köra fort på den också.:wink:

  • steflo112

    Medlem
    28 september, 2010 vid 18:06

    Glader

    Jag har en liten Naish Speed pro på 60 liter. Den får du gärna prova när det brallar i.
    Den är 48 bred och antagligen riktigt snabb. Jag tror dock inte att den klarar chopp speciellt bra. Den är fortfarande oseglad

    /Stefan

  • andersbq

    Medlem
    28 september, 2010 vid 20:08
    steflo112;633372 wrote:
    Glader

    Jag har en liten Naish Speed pro på 60 liter. Den får du gärna prova när det brallar i.
    Den är 48 bred och antagligen riktigt snabb. Jag tror dock inte att den klarar chopp speciellt bra. Den är fortfarande oseglad

    /Stefan

    Lite fakta: Naish Speed Pro är (väl) världens snabbast standardbräda (Martin van Meurs vid Southend) och ja den klarar chop utmärkt. Den heter numera SP60 och tillverkas bara på beställning. (Min är inte till salu!) Men den är absolut inget för Glader, som numera kör utan GPS. Den dessutom enormt svårsvängd när man har farten uppe.

  • faster

    Medlem
    28 september, 2010 vid 22:01

    En slalombräda på 80L skulle väl passa in, typ Naish SP80, 231x56cm. Har en till salu.

  • steflo112

    Medlem
    29 september, 2010 vid 05:51

    Tack Anders

    Att den lilla brädan skulle vara bra i chop, det trodde jag aldrig. Den är ju i princip helt rak. Knappt inget scoop och noll rocker. Är det för att den är så smal där bak som gör det?

    /Stefan

  • svartepeter

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 19:44

    Se nedan om det är något som är intressant:laugh:

  • glader

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 21:36

    Skulle gärna ta allihop 🙂

    Skämt åsido så har jag redan en SL 56, vilken jag tycker är en fantastisk bräda och nog den bästa jag ägt. Nu är det dock en mindre slalom jag vill ha. Jag vill ha en bräda som passar mig som 70kg-gubbe när de stora surfarna på 100-115kg kör 56or och motsvarande.

    Har haft kontakt med Carbon Art och det var inte speciellt dyrt att ändra designen lite på en SL 52. De kan dra ner den lite till en “SL 50” på ca 80l och justera den lite för ökad kontroll. Tycker att det låter idealiskt för mig som komplement till min SL 56a. SL 56:an går jättefint med 5.8 i mellanregister för seglet. När det sedan börjar blåsa mer kan jag ta den lilla med 5.8 och sedan med 5.0. Borde bli bra väl?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bräda för speed

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.