Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda i 100-litersklassen som går mjukt i vattnet?

  • rasmus_w

    Medlem
    15 april, 2011 vid 12:34
    jlaser;652504 wrote:
    Hej, en kand svensk seglare med ryggproblem bytte till sittsele – aven I vagorna. Kan det vara sa enkelt?

    Det där tror jag också på. Å andra sidan har jag hört om seglare som bytt till midjesele och blivit av med ryggproblemen så det kanske funkar åt bägge håll.

    Själv har jag alltid seglat sittsele och jag har alltid kunnat surfa, hur ont ryggen än gjort. Däremot kanske det inte påskyndat läkandet, på gymnasiet surfade jag ofta 4-5 timmar på raken fast smärtan gjorde att jag knappt kunde gå.

  • doc

    Medlem
    15 april, 2011 vid 15:10
    jlaser;652504 wrote:
    Hej, en kand svensk seglare med ryggproblem bytte till sittsele – aven I vagorna. Kan det vara sa enkelt?

    Det går ju inte att svara på utan att testa. Svårare än så är det inte. I mitt fall räckte det med att byta till en annan midjesele med mer stöd. Ions värsting funkar för min f.d. onda rygg.

  • marden

    Medlem
    15 april, 2011 vid 15:22

    Tillbaks till utsprungsfrågan ..
    Tror faktiskt en större slalom bräda som du är inne på kan va nått.
    Dels har dom stora fenor ,som gör att man kör dom högt och står ute på kanten så gången blir lite mjukare ,
    Men framför allt går dom i mindre vind när chopen är mindre.

    Sen när det brallar på skaffar du en liten speed bräda o kör plattvatten 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda i 100-litersklassen som går mjukt i vattnet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.