Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Branschnyheter" nyt group på facebook.

  • oaxen

    Medlem
    8 juni, 2014 vid 20:02

    Bra idé.
    Vissa företag får göra reklam i inläggen och andra får bannor. Perfekt lösning.

  • electric

    Medlem
    8 juni, 2014 vid 20:47

    Det finns ju en Branschnyheter här på Surfzone så varför starta ytterligare ett ställe. för sådant? Det blir ju bara mer besvär för såväl de som lägger ut info (som måste publicera på flera ställen) som för oss som vill ta del av branschnyheter (som måste gå in på flera ställen). Att splittra oss användare ger ju bara färre besökare till var och en – och det kan väl inte vara bra för någon, inte minst Surfzone, som då blir mindre intressant för “vanliga” annonsörer. Sämre för alla alltså! Nej, fram för EN samlingspunkt på nätet för ALL surfing. Tycker jag. Konkurrens i all ära – men varför krångla till det?

    /Lars

  • electric

    Medlem
    8 juni, 2014 vid 20:53

    @Oåxen 723946 wrote:

    Bra idé.
    Vissa företag får göra reklam i inläggen och andra får bannor. Perfekt lösning.

    Att Surfzones moderatorer inte är helt strikta är ju inget argument för att starta en ny Branschnyheter – det är istället ett argument för att de borde hålla hårt på reglerna. Jag vill inte vara elak – men att en annons om stuguthyrning nu fått vara kvar här på det allmänna forumet en hel dag är väl lite över gränsen, eller …

    /Lars

  • challgren

    Medlem
    8 juni, 2014 vid 21:41

    Husannonsen är borta nu…och kan tycka att Branschnyheter som vi har idag är tillräckligt.

  • dr-masse

    Medlem
    9 juni, 2014 vid 06:16

    @Oåxen 723946 wrote:

    Bra idé.
    Vissa företag får göra reklam i inläggen och andra får bannor. Perfekt lösning.

    Skulle säga att ytterst få, om ens något, företag får bannor… (på vindsurfingdelen, som jag har lite mer koll på) och skulle allt som ens andas reklam tas bort från surfzone, och andra forum, vågar jag nästan garantera att det snabbt skulle bli rätt innehållslöst här.

    Det enda som, mig veterligen, flyttas (ej raderas) är i princip rena annonser. Flera branschaktörer skriver regelbundet här, vilket för min del är positivt så länge man har en tydlig avsändare och gör vettiga inlägg.

    Balansgången är inte enkel, men jag tycker själv att det funkar skapligt som det är nu. Och något som givetvis måste anpassas hela tiden, saker och ting ändras.

    Det är ju så att väldigt många av Sveriges aktiva och engagerade vindsurfare, inklusive jag själv, har någon form av relation med en eller flera butiker/importörer/varumärken.

    Men visst, även jag kan tycka att det är en lite tråkig utveckling att så många sociala medier, som forum, bloggar, fejjan, insta och whatever, numera används så mycket i rena marknadsföringssyften på ett alltmer sofistikerat sätt.

  • oaxen

    Medlem
    9 juni, 2014 vid 18:19

    Jag vill minnas att Jesper B fick lite smisk vid tillfälle. Ja, det var ett tag sedan.
    “Flikka News” balanserar väl på någon slags gräns ibland. Tycker en grupp fyller andra behov än forat i och med sitt gränssnitt.

    Men, smaken…

  • tws

    Medlem
    9 juni, 2014 vid 21:49

    Hvorfor starte bransjenyhetsgruppe på facebook når du kan bruke surfzone? Jeg skal starte “Boikott-branschnyheter-kite-vindsurf-sup-surf-today” på facebook. Og brenn meg en kirke om han ikke har blanda kite, surf og sup inn detta. den trehodede fiende. Ooof!

  • Aquario

    Medlem
    10 juni, 2014 vid 11:57

    Blir så trött på allt tjafs om sociala medier, varför skall man lägga över all kommunikation mellan människor på stora kommersiella Amerikanska företag som i bakgrunden styrs av landets militär och underrättelsetjänst.

    Vägrar att använda Facebook, Twitter och alla andra meningslösa tidsödande företeelser. Det fungerar alldeles utmärkt att förlita sig på öppna, fria och standardiserade kommunikationsformer som e-post, webbplatser och öppna forum.

    Om det som skrivs på Svenska om Windsurfing inte finns här, finns det inte för mig!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Branschnyheter" nyt group på facebook.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.