Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Camcorder => TV och DVD-inspelare = ingen billd?

  • Camcorder => TV och DVD-inspelare = ingen billd?

    Publicerad av feg på 24 september, 2005 vid 07:50

    Tjena filmgurus.

    Föräldrarna har en gammal SANYO WM-ES88P (videokamera från tidigt 90-tal) som inte har kunnat spela in sedan –95 eller nåt så den har bara legat och skrotat. Denna videokamera har spelat in mig och brorsan windsurfande -94 och -95 vilket vore kul att få över till datorn. Filmmaterialet ligger på ”8mm Data Cartridge”-band så det är bara denna vidokamera som jag kan spela upp med.

    Tyvärr har jag inte möjlighet att kameran till datorn så jag tänkte ta omvägen via min DVD-inspelare. Alltså bränna filmerna på DVD-inspelaren som datorn sen får läsa, redigera och sedan göra färdig film av.
    Problemet som uppstår är att jag bara ser bra bild när jag kollar ”i sökaren” på kameran. På TV:n och DVD-inspelaren kommer en bild som är grödig, randig, brusig och väldigt röd. Ungefär som när man hyrde slitna VHS-filmer i forntiden och fick använda ”tracking” på videon för att ”trimma in” bilden.

    Finns det någon lösning på mina problem?

    /Jocke

    mrmille svarade 18 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mrmille

    Medlem
    24 september, 2005 vid 15:58

    vad har du för sladd till tvn/dvdn då?

    s-video (mini din) eller rca (phonoplug)

  • feg

    Medlem
    24 september, 2005 vid 16:20

    Tror inte att det är sladden eftersom det är den samma som använts när kameran var i drift.

    Vet ej vad det är för sladd men den har en vit och en gul kontakt. smile.gif
    Jag får bild och ljud men inte i godtagbar kvalitet. Mestadels syns inte vad det är man tittar på men när jag kikar i kamerans sökare så är det bild där så bandet är inte avmagnetiserat iallafall.

    Kan det vara inställningar på TV:n eller DVD-inspelaren som är fel eller ska jag ge upp?

    /Jocke

  • mrmille

    Medlem
    24 september, 2005 vid 16:40

    det kan också vara så att “out” kontakten är sleten och dålig

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Camcorder => TV och DVD-inspelare = ingen billd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.