Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cityspot Riddarfjärden…?!

  • marden

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 15:54

    @benke. 424278 wrote:

    Jorå hade ju bra tryck i 7,8an på vsv för 8 år sen, har inte sett någon plana sen dess. Men nu har dom ju speedvågbrytare längs in emot gamla stan. kan bli bra på en västlig storm kanske.
    vsv och ost funkar resten kan man glömma.

    har hållit på länge där nu me vad dom nu gör?
    åkte pendeltåg förra året då det blåste på ganska bra samtidigt som dom lagt ut ett grovt rör över hela fjärden såg ut som dom tänkt på oss o byggt en speedbana mitt i stan

    hade träbåt på lilla essingen på 90-talet o tillbringade många torsdags seglingar på riddarfjärden fick oftast paddla hem men dom gånger det blåste på va det fantastisk gropigt där inne när alla vågor studdsade fram o tillbaks mellan kajerna

  • petter

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 17:08

    Skärp er, riddarfjärden är kass, byigt och extremt stökigt, vågorna studsar mot kajerna och kommer från alla håll. Kul känsla att segla mitt i stan men i övrigt är det inte mycket att jubla över…

    Alltid kul med lite synliga segel mitt i stan så uthyrning/prova på för nybörjare eller enstaka speed/race events är ju grymt men riddarfjärden ska nog ses som bra PR snarare än som bra surf… 🙂

  • getwet

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 17:33

    Alltid kul med lite synliga segel mitt i stan så uthyrning/prova på för nybörjare eller enstaka speed/race events är ju grymt men riddarfjärden ska nog ses som bra PR snarare än som bra surf… 🙂

    Det var nog så vi hade tänkt oss det hela…….

  • rasmus_w

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 18:48

    Jag har sagt det förr men jag gillar att göra PR för vindsurfingen!

  • kamaaina

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 18:52

    Så fort jag fixat en freestyle o ett 5.8 så är jag där med er gubbar… (o gummor)

  • filipl

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 19:51

    Jag är redo att segla vid Smedsuddsbadet de flesta helger framöver om förhållandena blir de rätta!

    Säg gärna till någon dag i förväg om ni andra tänker åka dit!

    Filip

  • electric

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 21:35

    @Rasmus_W 424040 wrote:

    Surfsport producerade en T-shirt benämnd “The Swedish landmark”, men en bild på Jonas Landmark som chophoppade med sin lilla slalombräda med stadshuset i bakgrunden.

    @Rooster 424177 wrote:

    Jag kommer ihåg den bilden, tror den bilden låg som förstasida på ett av SurfSports nummer

    Det var en bild i FunSport 3-4/92, sid 50 (även om jag inte svär mig fri från att den kanske också fanns på en förstasida i nåt annat nummer). Här i alla fall ett foto av bilden i nr 3-4/92 (inklusive den fyndiga (?) bildtexten “Hookipa Beach eller Riddarfjärden – what’s the difference”. Tja, döm själv (eller pröva!) …

  • jox

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 22:22

    Har hängt i Rålis hela sommaren och haft kurser så börjar nästan bli local där nu… Jag tycker nog att det funkar bäst på ostlig vind där eftersom västerbron förhindrar mycket vind att komma igenom på västligt… Lyckades dock plana med ett 4.7 vågissegel och en 12 kg nybörjarbräda (utan sele och stroppar) när det brallade i rejält på väst. Jäkligt byigt dock men det duger och funkar säkert helt ok om man kör lite större segel och bräda. Som Electric säger så är det påverkar ju byggnader och allt vad det är väldigt mycket så det är svårt att uppleva jämn vind. Här är det väl stora brädor som går bäst.

    Peace!

    /Jocke

  • rooster

    Medlem
    25 oktober, 2007 vid 06:47

    @Electric 424396 wrote:

    Det var en bild i FunSport 3-4/92, sid 50 (även om jag inte svär mig fri från att den kanske också fanns på en förstasida i nåt annat nummer). Här i alla fall ett foto av bilden i nr 3-4/92 (inklusive den fyndiga (?) bildtexten “Hookipa Beach eller Riddarfjärden – what’s the difference”. Tja, döm själv (eller pröva!) …

    Jag tror faktiskt inte att det var den bilden. Den jag tänker på var tagen lite uppifrån, snubben hoppar inte och man ser hela Sthlms stadshus i sol. (Det här börjar bli off topic)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cityspot Riddarfjärden…?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.