Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kines nya stroppar?

  • vinta_kestrel

    Medlem
    26 mars, 2005 vid 15:07

    Dom gamla finns endast om någon hadnlare har dom i lager.

    Vad gäller formstabiliteten tror jag de är lika stabila som de förra. De är ju böjda i formen redan från början, vilket gör att de kommer stå upp även om man trampar på dom.

    Nåväl, ingen vits att spekulera eller hur, enda sättet att veta säkert är att testa.

  • canoya

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 08:31

    Jag ser att det finns tre rader skruvhål i sidled, funkar det att sätta skruven i ett av kanthålen om man vill förskjuta den mot mitten på brädan men saknar alternativa pluggar i brädan?
    Vad kostar ett kit med fyra stroppar?
    /Håkan

  • stewen

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 08:53

    jag köpte 4 st stroppar för 660 kr på surfbutiken.nu

  • tabi

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 09:29

    Är inte det billigare än de gamla?
    Kan du inte ge dig ut och testa dem snart? wink.gif
    Många som längtar efter ett utlåtande tror jag… smile.gif

  • stewen

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 09:57

    Det är exakt samma pris som för dom gamla..

    Jag försökte prova dom i söndags. Men det var för lite vind så det blev en massa badande bara.. frown.gif
    Men jag fick testa dakines cwm:s och dom var grymt bra. smile.gif

    Ska lägga en rapport på stropparna så fort det blir vind.

  • dude

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 14:27

    Svar till:


    Jag ser att det finns tre rader skruvhål i sidled, funkar det att sätta skruven i ett av kanthålen om man vill förskjuta den mot mitten på brädan men saknar alternativa pluggar i brädan?
    Vad kostar ett kit med fyra stroppar?
    /Håkan

    [/ QUOTE ]

    Jag tror inte det är tänkt så. Jag tror att hålen längst ut bara är till för de brädor som har fyra skruvar per stropp, för att stropparna aldrig ska vrida sig. Det är det på alla Angulo-brädor.
    /Niklas

  • stewen

    Medlem
    12 april, 2005 vid 11:36

    Provade dom på hagapark igår.
    Är mycket nöjd. Har inte testat någon av dom tidigare modellerna men jag upplevde dom som styva, stabila och sköna.
    Var bara plattvatten igår så dom blev väl inte helt testade.
    Ska bli kul att prova dom i riktiga vågförhållanden.
    men men
    Rekomenderas alltså! cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:14

    Hur ska den bakre sitta? Feta delen framåt eller?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 12:22

    har smygkört dudes stroppar som gick alldeles utmärkt att justera utan att en massa skruvande, justeringen jag gjorde var dessutom ganska så stor. Alltså superlätta att justera och fantastiskt bekväma. Ni behöver nog inte oroa er dom kommer att vara lika bra som sin föregångare.

    /L

  • joce

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 19:27

    SÅ här ser mina ut, ej justerbara men ändå svarta…
    Kanske är 2005 iofs, men d ser ut som på http://www.dakine.com, men det kan ju iaf vara 2005. Supersköna och styva iaf, köpte dem i Torbole, Gardasjön för ett par veckor sedan.

    /Joce

  • bwss-bg

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 09:16

    Jag har både ett par gamla vanliga Core Contour samt de nya justerbara som är på bilderna.
    Nu har jag bara kört den justerbara varianten några få gånger men än så länge har jag inte haft några bekymmer med att de viker sig eller känns sladdrigare än de gamla. Jag har bara testat barfota än och då är det nog det skönaste jag haft över foten hittills, den gamla varianten hade ju en hård plastkant längst ner som man slipper nu.
    På minussidan:
    Jag fick inte med några breda brickor (DaKine’s Twist Control System) vilket är helt nödvändigt om man ska dra fast stropparna med EN skruv på mjuka pads. Stroppen kommer att vrida sig annars.
    En mindre viktig försämring jämfört med den gamla tunna plast Core Contour-stroppen är att den justerbara är mycket tjockare och därmed blir det svårare att få ett fast grepp när man bär brädan. Kanke kan bli ett problem på riktigt blåsiga spots, typ Pozo, Moulay etc.

    /Benny

  • vinta_kestrel

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 16:46

    Ska man gå på distributören så är det 2004’or du köpt då 2005’orna är 2006’or och därmed justerbara. 2004’orna fanns i svart resp vitt.

  • joce

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 17:27

    Ok så är det säkert. Det jag tycker är konstigt är att folk pratar om någon plastkant som kan skava på de äldre(icke justerbara), mina är vadderade och mjuka på undersidan…. Ser ut ungefär som de justerbara på undersidan…

    Ja ja, sköna är d hur som helst=)

    /Joce

  • ola_p

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 21:38

    Jag får inte till mina.. Kan nmågon tala om hur ni får till det?
    För att dra fast dom får jag ta i utav bara helvete, vart tog dom riktiga brickorna vägen? mina ser ut som bananer med redig böj.
    Har satt dom i innersta hålet, testat alla andra, detta funkar bäst. ställt dom i rätt storlek och dragit åt neoprenet så hårt det bara går (med lågskor får jag skavsår på anklarna av kardboren). och ändå så saknar jag dom gamla hederliga, inga konstigheter å lätt att sätta rätt storlek.
    Uplever inte att jag sitter lika bra i dessa, dom deformeras lättare, det tar många värdefulla metrar att mecka in fötterna i stropparna.. Det tar 50 meter att ladda ett trick istället för 5.. =/

    Om någon (som kör hyffsat stora stroppar) fått till dom bra, säg till!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kines nya stroppar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.