Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö Askfatshamnen vs Årsta havsbad

  • Dalarö Askfatshamnen vs Årsta havsbad

    Publicerad av getwet på 17 oktober, 2007 vid 05:15

    Förr, för många år sedan, seglades det ofta på Årsta havsbad. Numera aldrig tycks det. Desto fler håller till vid Askfatshamnen när vinden tenderar att vrida över på för mycket väst för Fituna.

    När man kikar på en karta så ligger Årsta havsbad betydligt bättre till för västliga riktningar än Askfatshamnen, plus att det är gosig sandstrand och gräsmatteriggning om man vill. Är stället mycket sämre vindmässigt eller? Varför seglar ingen på Årsta? Någon som vet eller har erfarenheter av Årsta. Om man kikar på stället så borde det vara hur bra som helst…..betydligt bättre för sydliga vindar med mycket inslag av väst.

    staffomania svarade 14 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • marden

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 06:49

    lite längre att bära grejerna från bilen
    parkeringsavgift
    inte lika långgrunt
    gammal vana
    är nog min anledning att jag inte åker dit
    har vart där 1 gång o de va helt ok iofs

  • pete

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 11:27

    Annars är ju Årsta Brygga en klassisk vindsurfingspot. Det var stället som gällde på 80-talet för oss som växte upp i Västerhaninge. P-avgift och trångt att gå i från en ramp vill jag minnas men bra på SV-VSV.

  • surfmad

    Medlem
    3 september, 2009 vid 07:15

    Sökte lite på Årsta havsbad och hittade denna 2 år gamla tråd.

    Är det för parkeringsavgiften som folk inte åker till årsta havsbad?
    För mig är dalarö=askfatshamnen och där är det inte långgrunt.

    Är det ingen som kör i årsta havsbad längre?
    Går det att tömma ämnet mer om varför/när man väljer årsta havsbad istället dalarö/fituna?

  • staffomania

    Medlem
    3 september, 2009 vid 07:26

    Visst är det en del som kör vid Årsta havsbad. Vi var väl iallfall en 10-15st i Söndags.

    Edit:Oj då trådlyft deluxe 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö Askfatshamnen vs Årsta havsbad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.