Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den nya 2007 tråden…

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 augusti, 2006 vid 08:17

    Sensmoralen är att inte byta bräda 2007 om det inte är nödvändigt utan behålla din lätta och styva carbon-bräda…

  • ola-h

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 09:38
    Oregistrerad wrote:
    Sensmoralen är att inte byta bräda 2007 om det inte är nödvändigt utan behålla din lätta och styva carbon-bräda…

    Precis. I alla fall om man verkligen tror att en eventuell skillnad i vikt betyder mer än de shapeuppdateringar som sker. Det är ju därför som alla formulaseglare kör på 2005 brädor i år istället för de ibland lite tyngre 06-brädorna, eller hur är det med den saken?

    Annars har jag hört att kolfiberbristen är den verkligen anledningen till att brädorna blir kortare och kortare. Det finns helt enkelt inte tillräckligt långa kolbitar längre utan de går åt till Patriotrobotarna. Så, den som kan komma över en riktigt lång och lätt bräda från slutet av 90-talet är den verkliga vinnaren.

  • bjarke

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 10:39
    Ola H. wrote:
    Det är ju därför som alla formulaseglare kör på 2005 brädor i år istället för de ibland lite tyngre 06-brädorna, eller hur är det med den saken?
    Tror ägentligen inte det, iaf inte va gälder SB-brädorna. Det var väl inte så otroligt många 159or mellom dom mer seriösa seglarna på NM t.ex. I mitt fall är det iaf tills 100% plånboken som gör at jag har kvar min 159 och ingen 160 sen jag inte själv ville ha gått mycket fortare på 160. På samma sätt kan det nog bli 160 och inte 161 tills nästa år, med mindra 161an viser sig at gå märkbart bättre.
  • jester

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 11:31

    Sitter väl antagligen ganska mycket i psyket det där. Men är man lite tyngre, så kan ett kilo mindre vikt i brädan göra ganska mycket. Dessutom så blir den faktiska viktskillnaden ganska mycket större på en formula på 160 liter jämfört med en vågis på 60 liter…

    I vissa fall kan det nästan vara en fördel att ha en bräda som väger lite mer. F2s speed-bräda är ju ganska tung (pga kanaler som går genom brädan, och cut-outs), men den går snabbt ändå…

  • calle_b

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 11:32

    Mums för nya EVO! Läckert.

  • tobhed

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 12:45

    Ola, är det den 15:e Augusti som SB uppdaterar sin websida med nya produkter mm?

  • swe650

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 12:50

    intressant att man låter någon färgblind designa naish seglet, eller är det någon som vurmar för tysk 80 tals estetik…..

  • ola-h

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 14:27
    tobhed wrote:
    Ola, är det den 15:e Augusti som SB uppdaterar sin websida med nya produkter mm?

    Det är tanken. Du vet hur det är med sådana här saker dock….det är en bra bit ifrån färdigt än verkar det som. Men, men, antagligen får väl några stackare jobba dag och natt och en ny site (med lite kvarglömda fel) dyker up 15/8. Vet inte vilken tidszon dock, troligen +11h.

  • calle_b

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 15:01

    Ser fram emot billiga 06:or! Så inifan sugen på en EVO 74. Måste bara sälja min gamla älskling först…

  • surfmeister

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 15:06
    Calle_B wrote:
    Ser fram emot billiga 06:or! Så inifan sugen på en EVO 74. Måste bara sälja min gamla älskling först…

    Har en Evo74 ´06. Du kommer aldrig att få en bättre vågbräda för svenska förhållanden…..den är sagolik!

  • pakke

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 15:48
    tobhed wrote:
    Neil Prydes katalog för 2007 – deras trend – kortare mast, längre bom
    http://www.bellinifunboats.com/software/FOTOS%20VELAS%20N.P.%2007.pdf

    JP’s produktkatalog 2007
    http://www.bellinifunboats.com/software/JP.%20FOTOS%20Y%20MEDIDAS%2007.pdf

    Fan va kul att bellinfunboats kom med här. där har man ju köpt en del grejer o dessutom seglat med sonen!!

  • calle_b

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:00
    surfmeister wrote:
    Calle_B wrote:
    Ser fram emot billiga 06:or! Så inifan sugen på en EVO 74. Måste bara sälja min gamla älskling först…

    Har en Evo74 ´06. Du kommer aldrig att få en bättre vågbräda för svenska förhållanden…..den är sagolik!

    Yo, Surfmeister. Hur funkar den i överriggade situationer?
    Min vikt minskar brädans naturliga windrange till lite mindre, trots att den har fått sjukt bra kritik för just sitt windrange. Dela gärna med dig via ett PM eller här. Nyfiken.

    Ha d gott

  • ola-h

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:06
    Calle_B wrote:
    Min vikt minskar brädans naturliga windrange till lite mindre, trots att den har fått sjukt bra kritik för just sitt windrange.

    Vad väger du, Calle? Jag har tagit en och annan repa på EVO 74:an och väger 68 (fast närmar mig tydligen 70…).

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 augusti, 2006 vid 21:35

    Någon som har bilder eller vet var det finns på nya north 07seglen?

  • nikke

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:38

    Det var jag som skrev det! 🙂

    Oregistrerad wrote:
    Någon som har bilder eller vet var det finns på nya north 07seglen?
Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den nya 2007 tråden…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.