Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunken regerar i Sylt

  • tobhed

    Medlem
    28 september, 2005 vid 09:31

    Ang. vilken brädmäre Dunkerbeck har så kan man på bilden i alla fall se ett “T”

  • stang

    Medlem
    28 september, 2005 vid 11:35

    Det verkar som om vinden bråkar med de tävlande idag!!

    PWA News

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2005 vid 13:55

    Vet inte om jag missuppfattat det mesta men när man läser trådar innehållande Dunken så genom lyser ett vist Dissande!! vad an detta vad har jag missat på åren borta från sporten?? Dunken är ju helgrymm ju…

  • rabbit

    Medlem
    29 september, 2005 vid 14:19

    Svar till:


    Vet inte om jag missuppfattat det mesta men när man läser trådar innehållande Dunken så genom lyser ett vist Dissande!! vad an detta vad har jag missat på åren borta från sporten?? Dunken är ju helgrymm ju…

    [/ QUOTE ]

    Hehe.. Jag har ingen aning om vad mer du läst men mina inlägg i denna tråden bör läsas med flera portioner ironi och ämnar främst att driva med gemene windsurfarens prylhets.

    Mao om någon är bättre så beror det på grejorna, och inte på seglaren/surfaren vilket dock torde vara den korrekta analysen.

    Istället för att träna teknik, öka muskelmassa(procentuellt), fixa inställningarna på brädan och lära sig rigga korrekt så ställer man istället förhoppningarna på nya grejor.

    Kolla tex på den här bilden från Holland.
    Det är liksom inget snack om vem som är elit-idrottaren…

    IMG_0952.jpg

    Jag är personligen övertygad om att dunken varit “competitive” på en f2-axxis från ’97 med passande segel.

    Men med den attityden har man ju inget att skylla på själv liksom… smile.gif

  • keffo

    Medlem
    29 september, 2005 vid 15:29

    Ja, han verkar verkligen vara svår stoppad. Fattar inte hur lyckas vara snabbast jämt. Någon här på konfen som kört mot honom? Jag får nog ta en tripp ner till Kanarieholmarna och blasta om honom cool.gif

  • jester

    Medlem
    29 september, 2005 vid 16:03

    Gubben till höger om Dunken (från vår synvinkel) måste ju vara killen som kapade sin Sputnik? Kul att se att han har bytt våtdräkt iaf…

    Det finns folk här på konfen som seglet med Dunken, ja. Ex Surfan känner honom ganska väl efter ett par vintrar på Kanarieröarna. Det närmaste jag har kommit är att jag seglat på en av dunkens fd brädor… grin.gif

  • imported_macts

    Medlem
    29 september, 2005 vid 16:06

    Ja jäklar, visst är det Sputnik-mannen. Synd att han lämnade fin-våtdräkten hemma.

  • tbsurf

    Medlem
    29 september, 2005 vid 17:08

    Svar till:


    Gubben till höger om Dunken (från vår synvinkel) måste ju vara killen som kapade sin Sputnik? Kul att se att han har bytt våtdräkt iaf…

    [/ QUOTE ]

    Martin har haft en del skumma projekt för sej
    men jäklar vilken fart han har på bitarna
    average 43.5
    flämt

  • carrera

    Medlem
    30 september, 2005 vid 07:36

    jo visst jag har seglat med dunken men det var på tiden man var ung o…. typ 87-88 man var en pojkspoling på semester i bahia feliz/ pozo med mor o far… Hade ochså lite kontakt efter det.
    Men man har ju inte raceát mot honom! Jag skulle vilja hålla med en tidigar talare här på forumet att det nog inte spelar någon roll vilket material man ställer Dunken på så spöar han nog 90% av eliten ändå o 100% av oss ;-)… Nä han är helgrym, en naturbegåvning om man kan vara det inom Vindsurfing… Ps. Hur är det med hans syrra Britt nu för tiden NÅGON som vet?

  • adde

    Medlem
    30 september, 2005 vid 07:45

    Jag tror hon driver centret på Bahia Feliz tillsammans med sina föräldrar (iaf pappan). Såg henne segla med några kunder i Arinaga, typ 2002.

    /adde

  • _alexander

    Medlem
    30 september, 2005 vid 07:58

    yepp hon sköter centret tillsammans med cyrille och josé och sköter bungalowsen

  • carrera

    Medlem
    30 september, 2005 vid 08:02

    Aha.. va härligt med ett fungerande forum!!Tack

  • jester

    Medlem
    30 september, 2005 vid 08:11

    Britt kom ju tvåa efter Jaggi på nån speedtävling häromveckan. Så än kan hon…

  • keffo

    Medlem
    30 september, 2005 vid 08:35

    En dag i november förra året hyrde jag utrustning av en rökandes Britt D. Jag var ivrig o ville ut och segla så snabbt som möjligt men Britt tog det jävligt lugnt och skulle SMS’a klart innan hon hade tid med mig. Vidar Jensen var ute o seglade samtidigt – kul.

  • Knatte

    Gäst
    1 oktober, 2005 vid 08:12

    Killen som brukar ha den goa våtdräkten, heter inte Martin utan Robert tongue.gif
    Tror inte Robert är lika grym som Martin Van Muers…
    martin_ss_portrait_01.jpg

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunken regerar i Sylt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.