Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En fråga om kvaliteten på RRD Firemove?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 09:15

    Tack Creative! Det lät ju inte så farligt frånsett trafikfaran!

    Nu gör jag ett sista försök att få fler att berätta om hållbarheten samtidigt som jag riktar tankarna mot JP AtomIQ istället men där finns det väl inga erfarenheter än?

  • irieman

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 09:59

    @Herr Pelegrin 726313 wrote:

    Tack Creative! Det lät ju inte så farligt frånsett trafikfaran!

    Nu gör jag ett sista försök att få fler att berätta om hållbarheten samtidigt som jag riktar tankarna mot JP AtomIQ istället men där finns det väl inga erfarenheter än?

    Vad är det du tvekar om? Jag har ju första versionen av brädan i LTD-utförande och där har jag ju som sagt inte upplevt några konstigheter. Det skulle ju vara ifall V2-versionen skulle vara klenare på något sätt men det verkar ju konstigt.

    Använder min med allt från 5.3 vågsegel till 8.2 racesegel, funkar grymt bra! Sedan är säkert Starboard AtomIQ och Fanatic Gecko riktigt bra också och JP:s variant som jag inte kommer ihåg vad den heter.

  • brutus

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 12:37

    Tjenamors,
    inga svar = bra i det här fallet? Brädan pallar lika mycket som andra. Skrev ju att min firemove v2 wood 112 har pallat med en hel del (!) smällar, mycket tack vare custom-nosskyddet, som jag varmt rekommenderar!
    Är det något särskilt du undrar över eller vill du höra från folk som tycker kvaliteten är kass?
    Måste jag säga något neggigt så … är stropparna inte världsbäst och originalfenan till 112l lite stor för segel runt 5.0, bättre för typ 7.5. Tur man har fler fenor då…

    Jag är iaf fetnöjd och ämnar ha den här som enda bräda för sthlms-surf så länge den håller.
    Brukar tänka att don´t believe the hype, men jag gav upp efter att ha testat den på Haga ett par dagar. Har höjt min kassa nivå flera steg i sommar tack vare den.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 16:40

    Tack Brutus – jag är inte alls ute efter negativa kommentarer utan bara efter lite fler svar. Utifrån allt som skrivits tidigare om brädan så är det ju väldigt mycket positivt men nu har ju både JP och Starboard likvärdiga alternativ. 2015 har ju Starboard även större volymer i sortimentet. Ok att RRD var först ut men nu finns konkurrenter!

  • brutus

    Medlem
    16 augusti, 2014 vid 17:03

    Sant. Gissar att tex Fanatic Gecko är typ samma som Firemove, samt något billigare.
    MEN jag testade den också på Haga och kanske var det bara i mitt huvud men jag gick på firemovelinan till 100%. Känslan.
    JP & Starboard är ju också bra grejer (från samma fabrik som RRD & Fanatic om jag inte är ute och cyklar?) så det är bara att välja och vraka och öppna plånboken på vid gavel… man lär sig ju utifrån sin bräda oavsett.

  • evert

    Medlem
    7 juli, 2018 vid 22:26

    Gammal tråd, men min rrd firemove gick sönder direkt.. 😫

  • sailortrash

    Medlem
    8 juli, 2018 vid 09:31

    Gammal tråd, men min rrd firemove gick sönder direkt.. 😫

    Har en gecko från 2015 som har klara kvalitetsproblem. Flera mjuka fläckar i däcket, funderar allvarligt på att lägga om däcket på hela brädan (eller snarare låta ngn kunnig göra det)…

    Sannolikt skalades produktionen upp aningen fort..

  • irieman

    Medlem
    8 juli, 2018 vid 09:45

    Har kört min Firemove vid över 100 olika tillfällen, fortfarande still going strong!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En fråga om kvaliteten på RRD Firemove?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.