Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En ovanligt lyckad lördagskväll!

  • En ovanligt lyckad lördagskväll!

    Publicerad av mag på 26 augusti, 2007 vid 08:08

    Lördagen prognos lovade bättre förhållande framåt solnedgången. Ofta straffar det sig att vänta ut bättre förhållanden, vinden dör och man står där med lång näsa… MEN igår blev det ful pott!!!

    Riggade 5,0 och Quatron vid 17 och gav mig ut. Vinden var cross-on och vågorna rätt stora. Tänkte att en hoppsession gäller då det inte såg så värst kanon ut att rida. Såååååå fel jag hade! Satte ett par sköna hopp och laddade hööga bakåtförsök, fick hoppa av det högsta pga för hög höjd! Jaja, ett I-landsproblem. Vågridningen gick över förväntan med den klassiska Keith Taboul konkava shapen, jag älskar riktiga vågbrädor som skär smör i bottensvängen. 🙂

    Sedan blev det bara bättre och bättre och bättre och bättre. 😀 Större vågor och framförallt bättre vinkel, mot slutet nästan ren sidvind. 4-7 svängar per våg och bra kraft på de spottande (ja!) läpparna. Och som grädde på moset fick jag uppleva en solnedgång modell superdupervacker. Folk kom springande ned mot stranden för att se solnedgången. Himlen var helt otroligt lysande magisk så där som den bara är ett par gånger per år. Och sedan vred vinden lite lite till. 🙂 Vilken otur!

    Precis som jag tänkt gå upp fick jag en grymt fin våg, satte ett par 5 riktigt fina läppträffar, 2st med luft under brädan på denna våg och bara skrek eller sjöng ut. Var bara tvungen att ta ett par vågor till, stackars mig. Tänkte att det var tur att man inte var bjuden på fest denna kväll. Skänkte en tanke till Per Andersson som skulle gillat denna kväll, ett tack till Jeff Henderson för designen av seglet, ett leende till shaperna Keith, en kram till min fru, till livet universum och allting. Tiden stod stilla för ett ögonblick och livet levde mer än vanligt! Tankade alla mina sinnen med stundens magiska intryck. Mmmmmmmummmma! Synd att inte fler fick dela min upplevelse, jag var faktiskt ensam på vattnet!

    Vem behöver religion när det finns surfing!!!!?

    Magnus, fortfarande hög av endorfiner!

    s svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • farbror_j

    Medlem
    26 augusti, 2007 vid 08:19

    @Mag 408697 wrote:

    Vem behöver religion när det finns surfing!!!!?

    När mannen som levt sitt liv i askes och celibat, uppoffrandes allt som kunde vara värdsligt kom till Sgt Pers port kom gud ut för att hälsa. Mannen oroades för att han inte gjort tillräckligt för att platsa. Gud såg på mannen och frågade “Did you enjoy my creation?”. (och ja, gud snackar engelska 😉 )

    Grattis till en magisk upplevelse. Själv testade jag på en insjö med 2,5 km startbana för vinden på väst. Det var ändå byigt, kastigt och riktigt uselt. Ångrade att jag inte tog de 7 milen och for ner till Torö!

    //Jörgen

  • mag

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 07:18

    Jaaaaa! Jag njuter av skapelsen och dess vågor varje gång. Söndagen fick säkert fler här på konfen uppleva en skön känsla bland vågorna.
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 07:25

    Låter gött Mag! Var nånstans körde du? Eller är det nåt secret kanske…
    …/en som också skar fedta smörbitar i helgen 🙂

  • mag

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 09:14

    Nej, inget secret denna dag. Bara min nygamla underbara hemmabana Haverdal.
    Kom ni till Dk?
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 09:32

    Aha. Haverdal har man ju tänkt testa nångång men det har inte blivit av…blir ju alltid Ringenäs…
    Jo det blev Tversted öst om Hirtshals på lördagen och classic Middles på söndagen. Solid 4.0, sideshore och cleant loggo+. Fint som fläsk! 🙂

  • s

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 11:37

    Härligt att du älskar livet Magnus!

    Jag måste också ta mig ner till Haverdal någon dag. Det var länge sedan jag seglade där men jag minns det som en kraftig våg då vinkeln blev rätt.

    Hälsa Karin, Keith och Jeff! 😉

    /Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En ovanligt lyckad lördagskväll!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.