Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Epoxy och färg till brädlagning!?

  • Epoxy och färg till brädlagning!?

    Publicerad av supasonic på 2 juli, 2001 vid 08:49

    Jag har fått ett jack i brädan. Måste laga, bråttom att komma ut på vattnet igen. Har dock problem att få tag på bra epoxyplast. Var kan man få tag på sådan?? Den bör vara helt genomskinlig och ganska lättflytande samt bli helt hård efter härdning.

    Brädan är en Mistral SLE, knallorange. Jag har hört rykten att Mathias Holmberg (som har shapat brädan) brukade laga dessa brädor nere i Ängelholm och att han skall ha den rätta färgen. Om någon vet hur man får tag på honom eller på rätt färg så skulle jag vara glad.

    .s

    supasonic svarade 22 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • k-p

    Medlem
    4 juli, 2001 vid 06:44

    Fick du någonsin någon hjälp? Jag är i samma sits och undrar vad du kommit fram till….

    /KP

  • supasonic

    Medlem
    4 juli, 2001 vid 07:41

    Jag har fått tag på bra epoxy. Finns i varje välsorterad marin/båthandel. Det finns system med olika härdare och grejer. Inga problem. Snarare är färgen ett problem. Epoxy klarar inte UV-ljus så bra och det skulle vara snyggt med rätt färg på brädan. Har lite fler ställen som skulle behöva målas.

    Är det ingen som vet var man får tag på färg till en orange mistral SLE??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Epoxy och färg till brädlagning!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.