• Fituna fred

    Publicerad av twister på 16 september, 2010 vid 15:06

    Hej är det någon som varit på fituna och kört idag eller är det bättre vind ute vid torö?
    Tänkte ta en tur fre efter jobbet

    electric svarade 13 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • electric

    Medlem
    16 september, 2010 vid 17:11

    Ja, vi var ett gäng på 4-5 pers vid Fituna idag torsdag. På fm fram till ca kl 11.3+ var det fullt drag, typ 4.7. Men sedan var det ganska hattigt. Ibland rejält med vind, ibland bara guppa. Och så var det skurar som drog förbi på avstånd och tendens till västvrid (upp emot 235 grader), vilket gjorde vinden “opålitlig”. Riggade upp till 6.7, och visst funkade det emellanåt (jag bokför 1 timme planing totalt för mig för dagen), men generellt sett blev vi besvikna.

    Men intressant nog stämde det ganska väl med Kanotvädrets prognos, typ detta med avtagande och västvrid – som enligt Landsortsstatistiken kom framemot 16-tiden (250-260 grader! Borde kanske åkt till Farstanäs istället??). Fast det är ju det att man alltid är optimist ..

    Apropå att vara optimist så kan man väl få vara det även för i morgon fredag? Kanotvädret säger för Landsort SV hela dan, med 11 m/s kring kl 10, en dipp till 10 m/s ca kl 13, sedan ökande igen. Men det spås också skurar – vilket är illavarslande. Och det där med SV kan lika gärna bli VSV, och då går det inte så bra vid Fituna; då är det Farstanäs som gäller!

    Fredagsmorgonens realiteter och prognoser får avgöra! Ut nånstans ska jag i alla fall!

    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.