Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fördomar, kan ni känna igen er?

  • surfslusken

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 20:14

    Undertecknad va en av dom drabbades av Bolagets datakrasch.
    Stog o köa me min välfyllda korg i en kvart innan tomten i kassan informerar oss att köerna beror på att kortsystemet ligger nere o de e cash only som gäller! Bitter ställde jag ner korgen och fick gå hem utan både pilsner o rötjut:(

    Jävla tur de ska blåsa HELA dan imorrn så man inte behöver rusdrycker för att stå ut me livet!

  • svenne

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 20:44
    tsss;688920 wrote:
    Det kanske inte var meningen men det blev ju en kul tråd sv detta. Tack för underhållningen, ni som bidragit!
    – slogs ju bara av SvDs notis att Systembolagats kassor hade datahaveri så här dagen före Folknykterhetens dag

    Ja, så var det inte ens kassasystemet som havererade. Men för en journalistmupp så är väl skillnaden på samma nivå som vindsurf = sån där drake.
    Jävla muppar. Allihop!

  • ola-h

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 22:28

    Jag tror den främsta myten är att alla svenska vindsurfare är professorer, läkare, civilingenjörer eller toppchefer på Volvo, Astra eller Ericsson. Det är helt fel. Sanningen är att det troligen inte är mer än 70%.

  • m3lk3r

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 23:23
    surfslusken;688924 wrote:
    Undertecknad va en av dom drabbades av Bolagets datakrasch.
    Stog o köa me min välfyllda korg i en kvart innan tomten i kassan informerar oss att köerna beror på att kortsystemet ligger nere o de e cash only som gäller! Bitter ställde jag ner korgen och fick gå hem utan både pilsner o rötjut:(

    Jävla tur de ska blåsa HELA dan imorrn så man inte behöver rusdrycker för att stå ut me livet!

    nämen jag var ju också där! de öppnade igen efter 20 minuter

  • svennebanan

    Medlem
    17 maj, 2012 vid 10:21

    På tal om boardies utanför våtdräkten så verkar ju samma “problematik” existera inom hojåkandet. Att analysera det ur ett genusperspektiv kanske skulle smälla lite högre hos läraren;).

    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?17047-Topp-10-i-Urs%E4kter-att-ha-tr%F6ja-%F6ver-st%E4llet&

  • bjornen

    Medlem
    17 maj, 2012 vid 17:38

    Alla speedare är gubbar med ölmage.
    Det är svårt att rigga cambersegel.
    Ingen speedare kan gippa.
    Alla kan segla 30kn + bara det blåser mycket.

  • surfslusken

    Medlem
    17 maj, 2012 vid 17:47
    Bjornen;688968 wrote:
    Alla speedare är gubbar med ölmage.
    Det är svårt att rigga cambersegel.
    Ingen speedare kan gippa.
    Alla kan segla 30kn + bara det blåser mycket.

    Blanda inte ihop fakta me fördomar nu!

  • bjornen

    Medlem
    17 maj, 2012 vid 17:54

    Med lite eftertanke så inser jag hur rätt du har 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    17 maj, 2012 vid 18:38

    Och ändå e ölmage, cambersegel och +30kn lika lika onödigt som gippen är nödvändig för rolig vindsurfing*.
    (*=VÅG segling)

    Hmmm…kan de bli mer fel?

  • mes

    Medlem
    17 maj, 2012 vid 21:41
    Bjornen;688968 wrote:
    Alla speedare är gubbar med ölmage.
    Det är svårt att rigga cambersegel.
    Ingen speedare kan gippa.
    Alla kan segla 30kn + bara det blåser mycket.

    Nu gällde ju frågan fördomar!

  • jesper-b

    Medlem
    17 maj, 2012 vid 22:31

    Fördomar om vindsurfing hos lite olika grupper:

    – Bland icke-vindsurfare: Vindsurfing? Finns det fortfarande?

    – Bland alla under 20: Min farsa höll på med det innan jag var född.

    – Bland kite-surfare: Håller du fortfarande på med den gamla sporten?

    – Bland freeridevindsurfare i främst Stockholm: Funderar på att skaffa ett stormsegel inför årets stora resa ända till Öland (eller Varberg), men inte behöver det vara under 7 kvadratmeter? Föresten, kan jag pruta på den där mastförlängaren för 200 spänn?

    – Bland flertalet vindsurfare: Vi håller på med surfing – häftigt!

    – Bland vågseglare med något lite, lite mer koll: Fasen vad trist det ser ut att surfa i Sverige, de sitter ju bara där och får aldrig vågor

    – Bland vågseglare med ingenjörsutbildning: Rätt antal fenor, mycket kolfiber och hembyggt stativ till gopron avgör helt hur kul vi har. Har ni föresten sett min vindsurfingvagn i vaccumlaminerat kolfiber-epoxy-sandwisch!

    – Band vågseglare på västkusten: Ju mer bilder på mig som finns på kulingvarning, surfzone, allehanda faceansidor, bloggar, mm, desto roligare har vindsurfingsverige!

    – Bland speedvindsurfarna: Djädrans vilken stenhård extremsport vi håller på med!

    – Hos slusk: Man får ligga mer om man vindsurfar, och grönt är farligare än kröka!

    /JB

  • surfslusken

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 07:03
    Jesper B;688990 wrote:
    Fördomar om vindsurfing hos lite olika grupper:

    – Hos slusk: Man får ligga mer om man vindsurfar, och grönt är farligare än kröka!

    /JB

    Antyder Herr Docent att min sexiga lekamen i sig räcker för att frekvent få ligga?
    Alltså: att jag lägger ner en massa tid helt i onödan på vindsurfing???
    Och rött e väl iaf betydligt godare än grönt?

  • stefanlindmark

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 07:58

    – Har du en sån där sinker?
    – Nej, min formula är 164 liter.
    – Jaha, men sjunker den inte då?

  • ola-h

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 08:36
    Jesper B;688990 wrote:
    Fördomar om vindsurfing hos lite olika grupper:

    – Bland icke-vindsurfare: Vindsurfing? Finns det fortfarande?

    – Bland alla under 20: Min farsa höll på med det innan jag var född.

    – Bland kite-surfare: Håller du fortfarande på med den gamla sporten?

    – Bland freeridevindsurfare i främst Stockholm: Funderar på att skaffa ett stormsegel inför årets stora resa ända till Öland (eller Varberg), men inte behöver det vara under 7 kvadratmeter? Föresten, kan jag pruta på den där mastförlängaren för 200 spänn?

    – Bland flertalet vindsurfare: Vi håller på med surfing – häftigt!

    – Bland vågseglare med något lite, lite mer koll: Fasen vad trist det ser ut att surfa i Sverige, de sitter ju bara där och får aldrig vågor

    – Bland vågseglare med ingenjörsutbildning: Rätt antal fenor, mycket kolfiber och hembyggt stativ till gopron avgör helt hur kul vi har. Har ni föresten sett min vindsurfingvagn i vaccumlaminerat kolfiber-epoxy-sandwisch!

    – Band vågseglare på västkusten: Ju mer bilder på mig som finns på kulingvarning, surfzone, allehanda faceansidor, bloggar, mm, desto roligare har vindsurfingsverige!

    – Bland speedvindsurfarna: Djädrans vilken stenhård extremsport vi håller på med!

    – Hos slusk: Man får ligga mer om man vindsurfar, och grönt är farligare än kröka!

    /JB

    Haha. Känner mig som en västkustseglare då, fast jag bor närmare Stockholm.

  • slim_jim

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 10:02

    – Ska du ut nu, är det inte för kallt?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fördomar, kan ni känna igen er?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.