Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fördomar, kan ni känna igen er?

  • kjellorix

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 21:59

    Va f_n vem surfar med slickjim och tungpung

    HTC One X, tapatalk 2

  • kjellorix

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 22:11

    Aha det är i v-suirf-forumet denna tråd skapades.
    Sprid som virus i alla forum så det händer något, här finns mest tungpung och slickjim.

  • fredrique

    Medlem
    20 maj, 2012 vid 08:30
    Ola H.;688934 wrote:
    Jag tror den främsta myten är att alla svenska vindsurfare är professorer, läkare, civilingenjörer eller toppchefer på Volvo, Astra eller Ericsson. Det är helt fel. Sanningen är att det troligen inte är mer än 70%.

    Haha najs, har också fått känslan att det är många civilingenjörer som kör vindsurf! Bidrar själv till att behålla den myten iaf

  • berge

    Medlem
    20 maj, 2012 vid 11:25
    Fredrique;689095 wrote:
    Haha najs, har också fått känslan att det är många civilingenjörer som kör vindsurf! Bidrar själv till att behålla den myten iaf

    +1 här 🙂

  • nachoman

    Medlem
    20 maj, 2012 vid 20:04

    Ja, vi vindsurfare är väl helt fantastiska, välutbildade och välbetalda.

  • claes6

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 07:36

    Följande kommentar fick jag av en golfare för 5-6 år sedan:

    “Vindsurfa? Ja, men det verkar ju lugnt och skönt, då behöver du ju bara stå och luta dig på en bräda.”

  • electric

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 09:30
    Fredrique;689095 wrote:
    Haha najs, har också fått känslan att det är många civilingenjörer som kör vindsurf! Bidrar själv till att behålla den myten iaf
    Berge;689101 wrote:
    +1 här 🙂

    + 2 här 🙂

    Men jag kan bidra med en äkta fördom hos dem som inte träffat någon annan vindsurfare än mig: “Vindsurfare klipper aldrig håret”.

    /Lars

  • fredrique

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 13:33
    Claes6;689133 wrote:
    Följande kommentar fick jag av en golfare för 5-6 år sedan:

    “Vindsurfa? Ja, men det verkar ju lugnt och skönt, då behöver du ju bara stå och luta dig på en bräda.”

    Haha klockrent, från en golfare också! #självinsikt?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 19:51

    Spelar Du golf?

    Nej, jag är fortfarande sexuellt aktiv!

  • mr-jibe

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 20:52
    Herr Pelegrin;689300 wrote:
    Spelar Du golf?

    Nej, jag är fortfarande sexuellt aktiv!

    Gahahahah 1+ på rykte!!! :laugh:

  • jester

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 07:06

    Vågseglare tror att alla som vindsurfar är intresserad av inverkan av rocker-kurvor har på hur mycket deras små plankor kan svänga…

  • surfslusken

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 14:23

    “E han Surfslusken verkligen så där dryg o elak?”

    -Jo. Han e visst de, säger dom.

  • jenselias

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 08:58

    Kan man ha fördomar om sig själv och sina närmaste? Det talar för dålig självinsikt och obefintlig distans. 😉

    Skämt åtsido men jag tror det finns mycket mer att hämta vad gäller fördomar inom surfkulturen, mellan undergrupperna av surfare och kanske ännu mer vad gäller surffolkets fördomar om “vanligt” folk, alltså felbedömningen att man själv är så himla speciell. Bristande självinsikt och att ta sig själv på lite för stort allvar är bara förnamnet.

    Så till några fördomar:
    – De som är för pryltokiga för golf är de som vindsurfar.
    – De som inte orkar vandra fram och tillbaka, om och om igen, mellan bilen och stranden kitesurfar.
    – De som inte orkar pumpa en kite vågsurfar.
    – Allihop lägger på tok för mycket tid och pengar på ett intresse där mängden tid för njutning är ytterst begränsad, åtminstone i Sverige.

    …vänta det är ju lite mer fakta, när jag tänker efter.

    /En medelålders, vit, kitesurfande man som e så jävla Svensson (som bara bär boardshorts på neoprenet när det finns några vindsurfare i närheten att irritera – annars är det ju bara en grej till att torka för ingen effekt eller nytta alls)

  • jesper-b

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 09:09

    All kunskap bygger på fördomar!

    Vi ser vad vi vet, inte tvärt om!

    /JB

  • challgren

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 11:05
    Jesper B;688990 wrote:
    Fördomar om vindsurfing hos lite olika grupper:

    – Bland icke-vindsurfare: Vindsurfing? Finns det fortfarande?

    – Bland alla under 20: Min farsa höll på med det innan jag var född.

    – Bland kite-surfare: Håller du fortfarande på med den gamla sporten?

    – Bland freeridevindsurfare i främst Stockholm: Funderar på att skaffa ett stormsegel inför årets stora resa ända till Öland (eller Varberg), men inte behöver det vara under 7 kvadratmeter? Föresten, kan jag pruta på den där mastförlängaren för 200 spänn?

    – Bland flertalet vindsurfare: Vi håller på med surfing – häftigt!

    – Bland vågseglare med något lite, lite mer koll: Fasen vad trist det ser ut att surfa i Sverige, de sitter ju bara där och får aldrig vågor

    – Bland vågseglare med ingenjörsutbildning: Rätt antal fenor, mycket kolfiber och hembyggt stativ till gopron avgör helt hur kul vi har. Har ni föresten sett min vindsurfingvagn i vaccumlaminerat kolfiber-epoxy-sandwisch!

    – Band vågseglare på västkusten: Ju mer bilder på mig som finns på kulingvarning, surfzone, allehanda faceansidor, bloggar, mm, desto roligare har vindsurfingsverige!

    – Bland speedvindsurfarna: Djädrans vilken stenhård extremsport vi håller på med!

    – Hos slusk: Man får ligga mer om man vindsurfar, och grönt är farligare än kröka!

    /JB

    😀

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fördomar, kan ni känna igen er?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.