Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förkorta brädan … jag har en konstig fråga=)

  • Förkorta brädan … jag har en konstig fråga=)

    Publicerad av anonym-anvandare på 11 juni, 2001 vid 18:53

    aloha,
    Jag har en RRD 296(race) som jag klagat på konfen att det går sönder hela tiden. Den har fått en rejält spricka genom hela brädan, ca 30cm från nosen.
    Ser tungt ut att laga det. Jag hade tänkt att tricka lite. “Såga” av brädan, alltså göra en ny nos bakom det stora sprickan. Det som kommer hända är ju att hela “innanmätet” blir frigjort. Skumkärnan kommer ju var öppen längst fram. Nån som tror att detta försök kan funka. Ska bara ha brädan som en lekbräda, och typ köra tills den går sönder. Skulle vara roligt om det funkar. Det skulle bli en 260 bräda med race shape=)
    Men min fråga. Hur täcker man bäst det nya “såret”. Måste man lägga ny väv, eller finns det enklare, mer provisoriska sätt?
    /Forza

    anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juni, 2001 vid 19:43

    Kan det bli enklare än att kladda på lite epoxi och ny väv? SLÖFOCK!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juni, 2001 vid 20:04

    eftersom brädan just nu inte är värd särskilt mycket. väv och att plasta det kostar väl lite grann ändå?
    Annars då, vad tror du om iden, har den nån möjlighet att lyckas?

    /Forza

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juni, 2001 vid 20:38

    Dinga den
    Stoffe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juni, 2001 vid 07:40

    Det verkar inte som du gjort det här förut, så det är ju bra att du frågar. Gå nu in på närmsta båt-affär och köp ett vanligt båt-epoxy lagnings kit (fan -kommer inte ihåg vad det heter – kan någon hjälpa mig? det är en sån’ där låda med lite olika småflaskor i) och en rejäl bunt glasfiber.
    Se till att brädjävuln är torr, torka den hängande en vecka eller två där du tar bort fukten i såret ofta (helst ska den vara på ngt riktigt torrt och varmt ställe).
    Du behöver inte vara rädd att slipa ordentligt där du ska ‘epoxa’. Det kommer ju att bli täckt ändå. Om du är noggrann, så kan du få brädan både fin och stark igen.

    Börja inte med några dumheter att göra om och ha dig. Det är bara en massa besvär – lägg tiden på vattnet istället.

    -mats

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juni, 2001 vid 12:57

    Jo visst det är kul att experimentera lite, jag klöv en gammal surfbräda på längden plastade och satte en 25hk utombordsmotor på skapelsen. det roligaste var nog själva byggandet och drömmandet om hur j..vla fort det skulle gå, och visst gick det undan, men inte tillräckligt…det som behövdes för att få lite sprutt var en ny propeller á 3000kr./ katamaran monstret hamnade i container.men kul var det.

  • spokdjur

    Medlem
    13 juni, 2001 vid 07:59

    Mer sjuka projekt tack.
    absurditeterna är livets mening.

    /s

  • ben-hogan

    Medlem
    18 juni, 2001 vid 16:58

    Haller med!!

    Fy fan va skojj, som nar vi byggde om en brada med en gammal plastback och ett par gamla skridskor (tuuk skena) till en is racer med winsurfingrigg!! Detta var -81 och den gick som faan!! Men fan vad det gjorde ont att ramla.

    //Anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juni, 2001 vid 07:44

    Ytterligare dock tyvärr ett totalt misslyckat projekt det finns säkert ett funktionelt recept på detta, 2st Elanskidor ihopskruvad på en planka med uttag för mastfoten, funktionen var tyvärr totalt bristfälligt höll på att slå ihjäl mig direkt vid första försöket. resultat= container fyllnad. Komikfaktor för åskådare ca 8 av 10.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förkorta brädan … jag har en konstig fråga=)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.