Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Formula funderingar…

  • calle

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 14:21

    Satan Bosse du måste logga in så att man inte missar dina helt skönt utflippade (menat på ett positivt sätt 🙂 inlägg.
    Låter rätt cool, starta från björkvik och segla till Sandhamn ta en bira och segla vidare! Fast jag tycker nog att det känns som att man komplicerar surfet ännu mer än det redan är (man skall ha tid att dra när det väl blåser tex).
    Ja ja sköna inlägg iallafall.
    / Calle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 15:02

    Tack
    Men mera liksom starta från Björkvik en fredag em. Släpa en 85L Race bräda
    efter Formulan (om man vet att det drar i senare under helgen). Flera stycken
    med headset-intercom. Med gps/gsm modulen kan morsan på Internet se i realtid
    vad du seglar (och hur fort du seglar). Komma hem sen måndag em. (och skylla
    på virus).

    Segla fritt i skärgårdar sen höst tex nattetid i rätt hård vind är en adrenalin-kick av
    våldsamt slag.

    Hur konstigt den en låter så är själva Windsurfingen 40% resten 60% är att kunna
    leva fritt i skärgårdar. Ormar som vill upp på brädan, mössor mot fästingar.
    Mao en blandning av scouting/spetsnaz/skärgårdsdoktorn och windsurfing.
    Det absolut största problemet är att när man går in i väggen (och lyckas ta sig
    hem) så är man sänkt i en vecka minst efteråt. (går alltid att skylla på virus iof)

    Hela gpswindsurfing.com handlar nu om det här även Nite_Lite_Surf – prylen.
    Inte för alla men för dom som förstår ……………………… october kl 20 frisk vind 8 –
    12, Bingolotto på TV:n för dom andra……………………
    Fundera ett tag så förstår du kanske …………………………..
    Mvh / Bosse

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 15:11

    Hehe!!!
    Finns det lanternor att sätta på masten? Rimligen borde någon tillverkare göra ett slags lasthållare så att man spänna fast matlåda och spritkök på brädan. Jag blir ju nästan frestad nu… Har dock spanat in Sonys nya bräckardigitalkamera 707V med 5 mäggapixel för 900 dollars…stackars alla andra tillverkare.
    🙂

  • watertouch

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 15:33

    Headset hade ju varit skitskoj. Och rätt praktiskt när man havererar bakom nån holme så att ingen annan ser en…
    Finns det vattentäta såna?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 16:43

    Yepp!
    En kopia av Motorolas dyrare variant som alla balla gröna anänder globalt!
    Det finns en bra variant så man också kan ha på sig och samtigigt ha gasmask

    Kuligast är när tonårstjejer seglar omkring med såna.

    Hoppas bara inte revisorn läser det här för då är jag totalt rökt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 16:53

    Håll i dig nu ordentligt

    I ett oroligt hörn av världen där man spränger bomber ofta syns på svensk TV en
    grupp personer som alltid är framme och reder upp i röran. En av dom personerna
    har en ryggsäck. Ur den sticker en mast upp och på masten finns en biffig
    stötsäker lampa modell stor.

    Gissa vem som har beställt en sån. En av världens främsta försvarsmakter har
    såna och förhoppningsvis snart en typ som älskar att segla nattetid i regn och
    blåst på höstarna. En av många många projektlinjer i Nite_Lite_Surf.

    Vi kör med Sonys VX2000 som ger kanonbilder (utan att kosta sexsiffrigt) och
    som boardvideo en Cannon Hi8 som har den fördelen att den håller.

    Bara nu inte revisorn läser det här också.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 17:23

    Tråkigt att behöva säga detta, men fy va överklass sketigt formula, race har blivit. Dom gör egna surfklubbar där dom kan smutta vin och diskutera dagens fartfyllda seglingstur samt prata om kungafamiljens framtid, för att senare gå och rida en tur på sin häst som kostar 70000 kr om året, efter att ha varit i stockholms skärgård. Gör en egen konf typ, ksbs kungliga segelbräd sällskapet eller nåt.

    nej, tacka vet jag surfare.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 17:58

    Tycker jag också
    Ner med kungahuset
    / D.Collert

  • zorlac

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 19:52

    Har du kvar Bee´n? E den möjligtvis till salu ? Har en kompis som e i stort behov av en sån bräda!

    Hör gärna av dig till zorlac@swipnet.se
    om vi inte syns i b-bay!
    MvH///Pär

  • teabag

    Medlem
    19 september, 2001 vid 21:37

    Tjena Bosse, faktum är att en av de stora anledningarna till att jag själv aldrig riktigt lagt av med den här omöjliga sporten är en upplevelse i början av 80-talet då vi på en seglingstur också tog med en vindsurfingbräda. Vi gjorde ingen jättetur men från Biskopsö till UTÖ vindsurfade jag i omgångar och känslan att styra in mot biran på UTÖ är det som håller en uppe fortfarande.De stora brädorna är ju perfekta med stora segel i de ofta små vindar som råderom man nu bara vill segla runt. Personligen är jag förvånad att det inte tidigare hade bildats något sånt här trevligt.Så när ni passerar Muskö då ämnar jag hänga på. Men man kan väl rejsa på Riddarfjärden också ??

    “ever training….always learning”
    Uffe

  • sia

    Medlem
    20 september, 2001 vid 07:40

    apropå nya häftiga formulaprylar och priser och långfärder
    …kommer ni ihåg när folk surfade omkring i skärgården med packning tejpad på brädan i stor svart sopsäck?
    Iofs kan det inte ha varit så kul ur vindsurfingupplevelseperspektiv (31 bokst) man jag gillar andan.
    Det var på trekantseglens tid när alla möjliga hade brädor liggandes i trädgårdarna och de användes…
    …och folk seglade freestyle, heh… och vattenstart var bara ett ‘trick’…

    Visserligen välkomnar jag materialutvecklingen (quicklock fortfarande bästa uppfinningen, sedan delbar mast)
    men visst är det lite synd att bredden försvunnit?

    materialsportens dilemma
    /filosophia
    som kör med både nytt&gammalt, huvudsaken är att man är ute på vattnet!

    p.s. vet ngn vad som hände med internationella långseglingar?
    det sista jag minns var att Arnaud (de Rosnay) försvann i Taiwansundet.

  • k-p

    Medlem
    20 september, 2001 vid 08:43

    Det var ett Ålandsrace i sommras, (från Åland till svenska fastlandet) det var den första långseglingen jag hört om på länge. Kul, hoppas det blir fler race (och att det blir lite mer vind då)….

  • teabag

    Medlem
    26 september, 2001 vid 07:17

    Vi låg vid Huvudskär en gång med vår gamla Albin 25:a när en bräda typ windsurfer av äldre typ kom förbi utanför ön mot havet till. Nä – inte gick det fort men det var stabilt och det roliga var. Tanten som seglade var 80 bast och ute på sin dagliga morgonrunda…

    “ever training….always learning”
    Uffe

  • sia

    Medlem
    26 september, 2001 vid 15:22

    undrar om det var hennes gamla bräda jag såg liggandes på Huvudskär häromhelgen…

    Påminner om min pappa, som snart blir pensionär och fortfarande surfar flera ggr i veckan på sin gamla allroundbräda!

    Jag tänkte fixa en ny till honom, han förtjänar det verkligen, har ni några bra tips?
    Han seglar alltså på insjöar i Dalarna i växlande vindar och väger 90+

    /sia
    Den Goda Dottern…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 17:54

    Köp en Formula så får han mängder av dagar på vattnet per säsong.

    Snåla inte med riggen så den blir för tung.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Formula funderingar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.