Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula på Trälhavet söndag

Taggad: 

  • andreas-t

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 15:04

    Var du ute med Formulan? Jag var överriggad med 4.7 på Trälhavet idag och såg ingen med formula… 🙂

  • stefanlindmark

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 19:17

    Brottades med mitt maxnedhalade 5.8 i tokbyarna. Min upplevelse var att det skiftade mellan 2 och 15 m/s. Dessutom hade en del av byarna rena vacuumhål i sig så jag rasade baklänges i tomma intet utan förvarning. Inget formulaväder idag direkt.

    En kompis mätte upp 18 m/s på Saxarfjärden idag. Tävlingssegelbåt, så jag litar från att instrument och avläsning var korrekta.

    Mats/Sailorstiffrigg skötte sig däremot utmärkt i rollen som strandsupporter, kom med glada tillrop och såg till att de vildaste fansen höll sig på behörigt avstånd. Dessutom påstår han att han fyllde en kompis kamera med hundra bilder på mina krascher, så vi får se om några av dem hittar ut i det fria vad det lider. Standardzoom, så det blir nog att skåda surfande myror i så fall…

  • andreas-t

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 20:08

    Vinden hinner nog inte stabiliseras tillräckligt vid Österskär när det blåser västligt. Inga vaccum-tendenser ute vid Brevik. Det var bara kortare stunder som 4.7 kändes ungefär lagom. Annars växlade det mellan överriggat och toköverriggat 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula på Trälhavet söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.