Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fototips/hyllning

  • fototips/hyllning

    Publicerad av styret på 27 april, 2012 vid 06:31

    Med anledning av en annan tråd där foto diskuteras lite så tänkte jag lägga bara tipsa er som inte sett eller insett storheten i dom kolla in surfemmas vindsurfbilder på http://enmammut.blogg.se/

    Jag tycker dom börjar bli riktigt bra. Robban, Jimmy Hepp, John Carter mfl gör ett sjukt bra och proffsigt jobb och det här är något helt annat. Något riktigt gött annat.

    Senaste batchen med tilsshift var ett kul experiment men några av hennes bilder tex på Victor http://enmammut.blogg.se/2012/april/8picsofvictor.html#comment eller från 15e april http://enmammut.blogg.se/2012/april/hookipaapril15.html#comment är fan riktigt bra.

    Redigeringen är ju allt här. Dom överdrivna färgerna känns helrätt när porträtterar Maui som oftast beskrivs efter alla sina färger. Det är inte perfekt, på ett bra sätt. Det är bara en jävla massa känsla. När jag ser bilderna får jag känslan av att det är någon som är så sjukt stokad på att vara på Maui, att få vara mitt i windsurfingens mekka och är sjukt stokad på lifestylen man lever när man är på surfresa.

    Jag känner inte Emma, har nog aldrig ens träffat henne utan kan bara gå på det jag ser på bilderna.

    Så kolla in dom och håll utkik efter hennes bilder i framtiden, jag tycker det känns riktigt fräscht och helrätt.

    Så, nu skrev jag lite om foto iallafall, kanske borde skrivit den där inlämningsuppgiften om varför människor fotograferar för fotohögskolan istället, men det här var bra mycket mer spännande just nu.

    svenne svarade 12 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • meeru-robban

    Medlem
    27 april, 2012 vid 07:13

    Bara att instämma. Emma tar tok-bra bilder! Surfbilderna är riktigt fina, hon har känsla och närvar i sina bilder. Syns att hon har växt ordentlig under senaste trippen till Maui. Men framför allt gillar jag hennes lifestyle-bilder. Riktigt fina!

  • svenne

    Medlem
    27 april, 2012 vid 07:46

    Kan bara instämma, Emmas bilder är värda att kolla på! Dessutom har hon bitch-slappat Giampaolo via bloggen så det stänkte om det. She got baaad karma! 🙂

    Jag har försökt att få Jimmie Hepp att lägga sina bilder på Flickr istället eftersom Bajsbook packar sönder och förstör alla bilder som läggs upp. Men han tycker att det är för mekigt att byta så vi få väl leva med att hans bilder kunde ha varit så mycket bättre. Jag förundras över hans energi, han sitter dagligen på stranden och fotar.

    För övrigt är det här en bild (av många) som jag gillar skarpt från en fotograf.
    100914.jpg

    Och den här:
    100609.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fototips/hyllning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.