Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frågor ang. Aussies bästa windsurf & boende.

  • Frågor ang. Aussies bästa windsurf & boende.

    Publicerad av kronaldo på 1 februari, 2010 vid 14:55

    Hallå surfzone,

    Efter att ha spenderat 4 månader i Australien, närmare bestämt i Manly, känner jag att det är dags att röra på mig. Den 3e februari sticker jag och fyra vänner på roadtrip norrut och det slutgiltliga målet är cairns och barriärrevet. Efter det – oplanerat!

    Har jobbat in en skön resekassa så har lite att röra mig på. Är jävligt sugen på att stilla mitt starkt rådande vindsurfsug efter att bara vågsurfat hittils. Är det västkusten eller sydkusten som är bäst vad gäller windsurf? Vilken tid på året är bäst? Vill helst till ett område där jag kan bo i en någorlunda stor stad och där jag samtidigt relativt enkelt kan komma till windsurfet. Tacksam för någorlunda snabba svar – måste boka om hembiljetten snarast om jag bestämmer mig för att stanna.

    Förresten, har ni några tips på vad man måste se när man beger sig längs östkusten norrut så dela gärna med er!

    Tack på förhand.

    animal svarade 14 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • andersbq

    Medlem
    1 februari, 2010 vid 17:55

    Ni får skynda över till västkusten fort som f:n, Margret River, Lancelin, Geraldton & Gnaraloo. På sommaren så är det skön sydvästlig sjöbris som bara ökar ju varmare det blir. Men snart är det höst för er och runt slutet av mars så slutar den pålitliga brisen… Kör ni norra vägen över Kathrine & Broome så tar det ett par dygn innan ni anländer!

    Vad det gäller sevärt så är det väl hur mycket folk som helst att fråga där ni är, men de flesta säger väl Arlie Beach, Fraser Island, Surfers, Coolangatta, Byron Bay, Noosa Heads etc, och jag håller med att de är sevärt, men slopa att segla runt Whitsunday Island.
    Jag tycker Nelson Bay är nice, sedan kan ni hyra nån slags båt och campa upp i Myall Lakes.
    Viktigaste av allt är dock att hänga runt på hostels och prova det lokala dryckerna. (skit i att bo i bilen etc, det kan ni göra i Gnarloo så det räcker)

  • animal

    Medlem
    1 februari, 2010 vid 19:40

    Om ni vill dämpa surfsuget medan ni fortfarande är kvar på östkusten så kan ni svänga inom Golden Beach i Caloundra (Sunshine coast). Det finns en subbe på stranden som hyr ut lite sleten old school-utrustning. Stället erbjuder plattvatten (lite chop), bra med vind och flera trevliga locals. Jag desperatsurfade där för några veckor sedan på en gammal BIC 117 och ett 6.7. Kul som fanken faktiskt.

    Annars håller jag med föregående inlägg. Missa inte Byron och Noosa. Nimbin (väster om Byron Bay) är en ball hippiehåla med många sköna och en del ganska dingade dudes… Skippa Gold Coast, superexploaterat och tradigt tycker jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frågor ang. Aussies bästa windsurf & boende.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.