Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing gps top10 2007

  • jester

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 10:00

    Jodå. Den tanken har vi redan haft. Problemet är att förankra grejerna, samt kostnaden lär vara ganska hög… Dunken har ju ett liknande system som han använde nere på GC när han jagade rekord härom året.

  • faster

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 11:33

    alltså fixar vi så en oljetanker går på grund

  • j_man

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 12:53

    @Oregistrerade 358580 wrote:

    Varför inte satsa på att förbättra förhållanden när man lägger så mycket krut på utrustningen för att förbättra sig någon knop.

    / speed wannabe

    Lite samma fråga fast annan vinkel; finns det några vita fläckar på spotkartan för speedare….det här lät ju helt sjukt… men ni fattar va jag menar: Kan det vara lönt att leta efter “okända” ställen som vid vissa förhållanden verkligen kan leverera?
    Robban har ju t ex gjord enastående resultat vid Haga som jag inbillar mig måste bli ganska choppigt vid NV eller SV jmf med Kalmarsidan som blir platt (men byig).

    Speed wannabe #2

  • fredrik-ygge

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 13:30

    @J_man 358599 wrote:

    Lite samma fråga fast annan vinkel; finns det några vita fläckar på spotkartan för speedare….det här lät ju helt sjukt… men ni fattar va jag menar: Kan det vara lönt att leta efter “okända” ställen som vid vissa förhållanden verkligen kan leverera?

    Tveklöst! Sveriges snabbaste ställe Knarrholmen, 38.2 knop, ligger mitt i skärgåden och det är sådär 15-20m djupt där. Helt omöjligt (för mig i alla fall) att upptäcka detta spot genom att titta på sjökort. För att hitta sådana måste man ut och åka. Andra ser extremt bra ut på kartor eller sjökort, men visar sig i verkligheten kanske vara steniga eller annat.

  • faster

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 17:02

    Har testat och windsurfa på kalmarsidan. Vid nv eller sv måste du vara så långt ut från land för huvudtaget få någon vind och när du väl har vind så är det choppigt pga landskapet betstår av höga byggnader eller skog.
    Självklart försöker vi hitta nya okända ställen, vi har några kvar och testa men väntar på de rätta förhållande.

  • rasmus_w

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 18:22

    Sen verkar ett och annat bra speedställe vara fågelskyddsområde, militärt skyddsobjekt av superduperhemlig klass och så vidare så eventuella speedare som försöker speeda får räkna med att bli avhysta med hjälp av så mycket våld som behövs eller mer därtill.

  • tbsurf

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 18:33

    @Oregistrerade 358580 wrote:

    ………….man använder en slags flytande slang för att skärma av oljefält som liknar dem man har i simbassänger. Lägg ut 500 meter sådant och ni får ett bonat golv.
    / speed wannabe

    kolla i simhallen nästa gång vilken storlek det blir på en rulle med bara 50 meter sånt på
    för att frakta 10 st sådana rullar (50m x 10 st = 500 meter) behövs det någonting större än min surfmobil
    och hur får man ut 500 meter sånt utan att det traslar till sej

    och för att få den att ligga i ungefär bra vinkel måste det förankras annars drar den nog iväg “neråt” med vinden omgående

    känns spontant för mej i alla fall som ett helvetes projekt att få till

  • jester

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 20:30

    En av orsakerna till att det sätts bra tider i TT är att stället funkar på en mängd olika vindriktningar. Många andra ställen kan vara bättre på en viss vindriktning, men TT är nog det mest allrounda stället vi har…

  • tobhed

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 15:41
    Pugge;358559 wrote:
    Av dom så är 90% av tiderna i Australien. 80% Sandy Point 10% West Kirby (England) Och resterande 10% ett annat ställe i Australien.

    Fan vi bor på helt fel ställe!:( Dom har det för bra där nere!

    My man Ian Fox har varit ute med iSonic 50 och CodeRed
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=13913&uid=229

    Spana in segelstorleken….

  • jester

    Medlem
    12 januari, 2007 vid 07:12

    Ian Räv är ett unikum i branschen… Känns skönt att topp 2 nu innehas av människor med normala storlekar på prylarna…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing gps top10 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.