Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hål i brädan.

  • Hål i brädan.

    Publicerad av consigliere på 18 augusti, 2014 vid 19:51

    Lyckades med konststycket att slå i något under dagen. Oklart när och var så jag vet inte om det läckt in något. Stort som en lillfingernagel ungefär.
    Nu ligger brädan på tork i förrådet uppochner med borttagen luftskruv. Det går inte att suga ut någon luft eller vätska ur hålet i alla fall.

    https://www.dropbox.com/sh/yy316eugi87crhr/AACLPhnEN8s99lDZfdd_5hH0a/hole.JPG
    [IMG]https://www.dropbox.com/sh/yy316eugi87crhr/AACLPhnEN8s99lDZfdd_5hH0a/hole.JPG[/IMG]

    Hur går jag tillväga nu? Hur vet jag om det kommit in vatten? Ska man försöka laga själv eller lämnar man in den för sådana här småskador?

    billie svarade 9 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • vindsokaren

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 20:30

    Har du bråttom får du kladda själv
    Annars kan jag kanske hjälpa till.

  • consigliere

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 20:37

    Jag gör så att jag PM’ar dig Tobbe. Förhoppningsvis är det inget vatten i den.

  • billie

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 07:13

    Det där kan hända när man minst anar det. Därför har jag alltid med mig sats Casco strong epoxi rapid. Har det inte kommit in vatten i brädan , så slipar jag lätt med lite sandpapper över och runt hålet . Blandar lite epoxi och lägger på . 20 minuter senare kan du vara på vattnet igen utan att det kommer in vatten. Sedan kan man ju senare göra en finlagning. Har det kommit in vatten brukar det märkas om man lägger brädan i solen och det bubblar ur hålet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hål i brädan.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.