Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Händelser i världen och påhopp på konfen

  • Händelser i världen och påhopp på konfen

    Publicerad av dr-masse på 12 september, 2001 vid 07:47

    Igår såg jag, och alla här, ett fruktansvärt vansinnesdåd som vi alla säkerligen blev väldigt, väldigt berörda av.

    Ett fåtal människor tar sig den oerhörda rätten att avgöra människors öden och sätta sig över liv och död. För mig tog det en god stund att överhuvudtaget kunna inhämta det som hände och det knöt sig i magen. Otäckt, minst sagt.

    Därför gör det lite ont i hjärtat att logga in på konfen idag. Att här, på mitt favoritforum, ägna sig åt krav på hämnd, personangrepp och politiskt tveksamma diskussioner som en effekt av en redan för början absolut avskyvärd händelse är inget som bidrar till att göra min dag bättre.

    Jag utgår från att några här, i någon slags underligt behov av att reagera, lät fingrarna vandra iväg på tangentbordet utan att hjärnan hängde med. Det blir lätt så när vi är upprörda.

    Personligen tycker jag INTE att konfen är ett forum för politiska diskussioner, även om man anser sig ha en identitet och ett ark för sina åsikter här.

    Diskussioner kring händelserna igår förekommer på en mängd webbplatser idag, ge uttryck för dina tankar och åsikter kring detta där i första hand.

    Jag vill inte se detta forum förfalla på grund av ogenomtänkta, infekterade, fördomsfulla och nedvärderande påhopp på samhällsgrupper, folkslag och individer. Det räcker med de fruktansvärda angrepp vi såg igår, även de mest mikroskopiska inslag av den mentaliteten är något som vi sannerligen inte behöver här.

    Det kan verka futtigt en dag som denna, men här diskuterar vi, underhåller och glädjer varandra kring en fritidssysselsättning som vi alla brinner för. Borde det inte fortsätta att vara så?

    Jag skulle kunna skriva otroligt mycket om det som har hänt, tankarna snurrar och det faktum att vänner bor i NY gör inte saken enklare. Men jag väljer att inte göra det här på konfen, det finns bättre platser för det.

    Det här blir mitt enda inlägg här idag, och det garanterat sista som främst präglas av ett politiskt och samhällsbetraktande innehåll.

    Så – Surfa På! Och var j-igt glad över att just DU kan göra det.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 07:51

    just det..

  • s

    Medlem
    12 september, 2001 vid 09:39

    Gott Dr Masse!

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 11:20

    konfen har nog tillfrisknat imorgon tack vare doktorns blixtsnabba ingripande.. =)

  • teabag

    Medlem
    14 september, 2001 vid 10:01

    Precis så. Inte mycket vi kan göra härborta utan – tänka på vad som hände-gå vidare och försöka njuta av tillvaron.

    Uffe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 september, 2001 vid 11:28

    bra sagt.
    easyrider

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 september, 2001 vid 05:47
  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 13:56

    det var helvete va du va känslig. spänn av! alla har rätt till sin åsikt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Händelser i världen och påhopp på konfen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.