Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hanstholm Fiskfabriken slut på det roliga ?!?

  • steffo

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 09:53

    Var skriver man på…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 10:03

    Inte bra, finns det nån kustremsa som är värd att spara så är det just denna!! Hoppas kommunen själva inser det idiotiska att förstöra det som gör Hastholm unikt och drar till sig turister/surfers..

    Jag tänker skicka en epost till Hanstholm kommun; plan@raadhus.hanstholm.dk med vädjande om att inte genomföra planerna, hoppas fler gör samma sak

    //cada

  • surfpunk

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 10:14

    Aj aj aj detta får bara inte hända,måste stoppas,vindsurfingen måste väl ge mer till Hanstholm än några förbankade vindmöllrar!!!.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 10:46

    Utanför Halmstad i Laholmsbukten finns planer på 2000, tvåtusen vinkraftverk, slut på det roliga där också snart.

  • adde

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 10:46

    Kan man inte tjuvkoppla dem och få vind när det inte blåser?

    /adde

  • jester

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:10

    Svar till:


    Kan man inte tjuvkoppla dem och få vind när det inte blåser?

    /adde

    [/ QUOTE ]

    Det där är vad jag kallar konstruktivt tänkande!!!

  • mag

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:24

    Vem betalar elräkningen för att starta elsnurrorna!!!?

    Vi får hålla utkik efter protestlistor på nätet allihopa.
    /Magnus

  • adde

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:25

    Vi kopplar ihop dem med möllor på andra ställen vetja! Så kan vi, via elnätet, flytta vind från – säg öland – till Halmstad!

    /adde

  • jester

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 12:01

    Bra idé att sno vind från Ölänningarna, men då den ön är ganska liten, trots allt, så kan vi ju slå upp ett stort gäng möllor i fjällen (vem vill vara i fjällen på sommaren? Svårt att surfa där, och på vintern är allt vitt ändå), och koppla in dom oxå. Fett med vind blir det…

    Frågan är bara vem som bestämmer hur mycket det skall blåsa? wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 12:56

    Lustigt att inte ornitologerna reagerar på det.
    För det måste väl gå åt en och en annan fågel när möllorna
    snurrar. Fåglar flyger som bekant in i kraftledningarna och skadar sig.
    Kenneth/ÖWC
    (den vind vi har idag delar vi gärna med oss av då har vi 2 m/s var)
    Annars har det varit bra och vi saknar er

  • s

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 13:07

    Kan ju kännas lite onödigt att sätta dem norr om hamnen då stora sträckor söder om hamnen är helt obrukbara för vindsurfing och annat. Där kan de väl ställa upp dem! Men då kanske de skymmer någons utsikt 😉

    /Staffan

  • mag

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 21:21

    Jag skulle tro att det är någon annan som äger marken söderut.
    /Magnus

  • soulandradical

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 06:36

    Det är framförallt denna avsaknad av rimlighet som stör mig mest!!! frown.gif

    Det är helt OK att bygga 2000!!! vindmöllor längs kusten eller ett antal flervåningshus (som tex längs stranden i Höllviken). Det stör tydligen inte djurlivet, men att låta ca 10 surfare ha kul med sin miljövänliga sport ett fåtal gånger per år (när det väl blåser i rätt riktning) ska förbjudas??

    F#N hela dagen blir förstörd så fort jag blir påmind om eländet! Var finns rimligheten i Länsstyrelsens beslut!?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hanstholm Fiskfabriken slut på det roliga ?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.