Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helt plötsligt hände det…..4.1:an kom fram

  • Helt plötsligt hände det…..4.1:an kom fram

    Publicerad av pedersen på 9 november, 2013 vid 19:04

    Slötittade på prognosen i morse. Det såg ut att kunna bli lite vind vid tre-snåret, men jag skulle skjutsa ungarna till stan m.m jaja och det regnade som fan.
    Nej, det blir nog inget.
    Väl inne i Halmstad såg jag att Nissan tryckts upp rätt högt och flaggorna fladdrade en hel del, tänkte: kanske kanske .
    Kom hem vid 2-tiden, kollade på nätet, jodå prognosen verkar hålla.
    Eftersom jag alltid jag surfprylarna lastade på släpet, drog jag snabbt ner till Trönningestranden.

    Funderade en stund på parkeringen om det skulle bli 4.1 eller 4.7.
    Ett promenerande pensionärspar undrar som vanligt om det inte är för kallt, blåser för mycket, är det inte farligt e.dyl.
    Gick ner till vattnet och insåg att 4.1 blir bra. Upp till parkeringen och
    riggar snabbt. Springer ut ur strandskogens lä, vinden tar tag i prylarna som aldrig förr. Det var svårt att ta sig ner till vattnet

    Ut på vattnet och inser att kanske 3.7 skulle varit i största laget.
    Efter en timmes survivalsurf var jag slut och mörkret började falla.
    Gatlyktor tänds och bilarnas ljus syns tydligt på E6:an. Novemberkänslan sprider sig, man är ensam kvar på parkeringen. Packar och byter om snabbt.
    Kör hem. Tar ett bad. Hör hur maten lagas i köket. Ett glas vin till maten och känner hur trött jag är. Skönt efter-surf-trött.

    Kollade precis på ViVa, 19 m/s medelvind klockan 16 i Halmstad.

    soulsurfer svarade 10 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • rrd

    Medlem
    9 november, 2013 vid 20:24

    I Varberg byggde det upp fina vågor och vind för 3.7an efter 14-tiden, men överriggat. Vågsurfarna rippade upp det sista innan mörkret kom. Ovanligt med helt oväntat surf men så välkommet.
    http://vvk.apelviken.nu/windspd.png

  • pedersen

    Medlem
    9 november, 2013 vid 21:25

    @RRD 718676 wrote:

    Ovanligt med helt oväntat surf men så välkommet.

    Så sant, så sant 🙂

  • robin

    Medlem
    10 november, 2013 vid 18:56

    @RRD 718676 wrote:

    I Varberg byggde det upp fina vågor och vind för 3.7an efter 14-tiden, men överriggat. Vågsurfarna rippade upp det sista innan mörkret kom. Ovanligt med helt oväntat surf men så välkommet.
    http://vvk.apelviken.nu/windspd.png

    Var det en freakprognos? Jag missade den helt!

  • robin

    Medlem
    10 november, 2013 vid 19:01

    Eller nu såg jag datumet, det var lördagen. Den prognosen var garanterad med dop och annat man skulle gå på:-)

  • hakuna

    Medlem
    11 november, 2013 vid 12:02

    Robin, det var även städdag i området, missade du den?
    Jag vart blöt, regn in till kallingarna… Fick tina i bastun med ett par pilsner.

  • pedersen

    Medlem
    1 december, 2013 vid 15:11

    Idag blev det säsongsavslutning med nämnda segel. Stora vågor som bara den och när inte gippen sitter på nordväst i Trönninge innebär det spolning. Några misslyckade vattenstarter och snabbt känns armarna som spagetti, hade ett extra lager under våtdräkten. Jag kände mig jäkligt liten ute i vågorna i december. Skönt att komma hem (levande) och sätta sig framför brasan.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 december, 2013 vid 19:41

    Jag känner igen känslan! I dag överlevde vi även lite längre norrut. Kom i dag från byiga vindar ovanpå vatten i fast form med 4,5 på Västersjön i Surhammar där träd låg över vägen för hemvändande stockholmare. Västeråsarna visade var skåpet ska stå med 87.9 km/h i topp med 5.5 samt med stoppsladd i säkert 70 km/h, ryggläge på isen, vändning och fullt fart åt andra hållet.

  • pedersen

    Medlem
    1 december, 2013 vid 20:24

    Har isen lagt sig i Surhammar? Skit, vi hade 9 plus idag.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 december, 2013 vid 21:01

    Jepp, 3 plus i luften på morgonen men ändå fin is och fullt med folk!

  • soulsurfer

    Medlem
    5 december, 2013 vid 11:31

    det tycks blåsa mer i halmstad ibland än man tror, vindfattigt lite mer än vanligt här

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helt plötsligt hände det…..4.1:an kom fram

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.