Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄÄÄÄLP !

  • HJÄÄÄÄLP !

    Publicerad av rippatilltusen på 2 augusti, 2001 vid 04:30

    När jag läst en del av insändarna så har jag förstått att det finns en del väldigt duktiga brädbyggare som hänger med på Konfen. Jag hoppas att just en sådan “expert” kan ge mig några råd.
    Jag har en superlätt AHD 295 som fått en skada på akterkanten. Det är ett hål vilket jag försökt att reparera utan någon vidare framgång. Jag har gjort lite egna prov genom att hälla polyesterplast och epoxyplast på en cellplastbit (vilket jag fått för mig att kärnan består av) och kom fram till att polyesterplasten frätte sönder cellplasten men inte epoxyplasten. Men vid försöken att ersätta det lilla materialet som saknades så har ändå kärnan frätits sönder ändå mer… PANIK ! De är ett större hål nu i kärnan. Det känns som om vad jag än gör så skiter det sig ändå mer…
    VAD ska jag använda för att fylla upp tomrummet efter den bortfrätta kärnan UTAN att mer material försvinner ?? Det får ju inte bli för tungt och måste bli stabilt…

    HJÄÄÄÄÄLP !

    rippatilltusen svarade 22 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 05:39

    cls apelviken prata med ulf 0340-611007
    Han lagar allt med brädor . Så kan du passa på att segla i viken.
    hade john

  • k-p

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 06:33

    Förstod jag rätt? Du försökte att ersätta det material som saknades med epoxi och det frätte sönder kärnan…eller.
    Hur mkt material är det som behöver ersättas?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 09:12

    Det finns 2 komp.PU-skum som vi brukar använda till “hältramp”. Fråga i V-surfbutiken eller välsurterad “plast-butik”. Pu skummet blir hårt utan att det väger bly.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 16:53

    Vanligt byggfogskum funkar fint! Köp på ett byggvaruhus eller i din lokala järnaffär… laminera med epoxy sen!

  • raz

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 06:47

    Hur mycket har du fyllt ut med fogskum? Om man skall tex bygga upp en nos håller det då? Hur mycket glas/epoxi har du lagt utanpå?

    /R

  • rippatilltusen

    Medlem
    13 augusti, 2001 vid 21:07

    Tack för alla tips ! Det har ordnat till sig med den trasiga brädan…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄÄÄÄLP !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.