Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med bräda

  • sailortrash

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 06:45

    kolla även tabou thunder och jp superlightwind. perfekta brädor för återfallssurfare. snälla(are än slalombrädor), snabba och har ett väldigt stort register. Man klara sig i princip på 1 bräda och en rigg (om du väljer en bra rigg med stort vindregister) mellan 5/6-9-10 m/s. typ samma bräda som ultrasonic som Pelegrin rekommenderade

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 08:19

    Hamnar Du i Ditt val på Atomiq så kontakta Surfspot snarast så Du hinner beställa senast nästa vecka.

    Om Du inte redan läst den här gamla tråden så kan det vara värt att ögna igenom i alla fall delar av den:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?83094-Tr%C3%A5d-om-JP-Superlightwind-och-Ultrasonic-147&highlight=ultrasonic

  • bicless

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 08:57

    @cajan 726951 wrote:

    Hej
    Har också tankar på en starboard, men är lite skäptisk
    Har fått höra att starboard strular gärna när det gäller reklamationer
    Om man går och köper en för “några” kroner, då vill man inte det skall bli pannkaka om det skull vara något med brädan.
    Hur ligger det till garantierna och hur mycket skall brädan tåla

    Starboard är nog ett av de tyggare märkena numera skulle jag våga gissa, de har rätt stor trupp och övervakar reklamationer hela tiden och gör korrigeringar i produktion om det behövs.

    Om du köpt din starboard hos oss så sköter vi reklamationen, hittills har vi haft 3 reklamationer på ca 150 sålda brädor. Alla har gått smärtfritt. 3 reklamationer tycker jag inte är mycket i % av antal brädor. En positiv sak är att starboard litar på vårat omdömme, dvs vi kan själva bedömma om det är garanti. Sen för vi diskussionen separat med starboard efteråt så det behöver man inte vänta på. Förutom om det är väldigt tveksamma fall, då får vi konferera med Tiesda eller Remi på Starboard innan.

  • gregerkj

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 07:18

    Notera att det skiljer på fenboxarna på olika brädorna kan vara värt att fundera på vad du vill ha där:
    Futura har tuttle box
    Atomic mindre power , större tuttle
    RRD power

    Jag har själv en 2013 futura 121 som jag är nöjd med men tuttle boxens 2 skruvar är lite jobbigare än powerboxen dock finns det mer racefenor att tillgå för denna, är du ute efter
    freeride än nog power bättre?

    Fotstroppsplacering på futura är placerare ganska långt ute på raliensom passar bäst för freerace/racesegel.

  • broms

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 16:41

    Kollade på Tabou Thunder men även Rocket som verkade lite snällare men det finns verkligen mycket att läsa in sig på.. jag tror dock att det kommer sluta med Starboard,, Futuran, eller Atomic

  • broms

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 16:44

    Tack för alla bra tips, kommer välja 130 L istället för 120 L, varför bör jag beställa redan denna vecka.? har de vinterstängt eller något?

  • cajan

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 18:10

    @Bicless 727019 wrote:

    Starboard är nog ett av de tyggare märkena numera skulle jag våga gissa, de har rätt stor trupp och övervakar reklamationer hela tiden och gör korrigeringar i produktion om det behövs.

    Om du köpt din starboard hos oss så sköter vi reklamationen, hittills har vi haft 3 reklamationer på ca 150 sålda brädor. Alla har gått smärtfritt. 3 reklamationer tycker jag inte är mycket i % av antal brädor. En positiv sak är att starboard litar på vårat omdömme, dvs vi kan själva bedömma om det är garanti. Sen för vi diskussionen separat med starboard efteråt så det behöver man inte vänta på. Förutom om det är väldigt tveksamma fall, då får vi konferera med Tiesda eller Remi på Starboard innan.

    Låter ju kanon 👍

  • sailortrash

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 18:26

    jag har en rocket från 2008 125 l, jag tror inte så mkt har hänt med den brädan faktiskt, fast det gått rätt många år. den var en vinnande shape från början och är framförallt snabb och kursstabil. gippar mkt bra, som alla freerides. den är snabb som en slalom, men den planar upp passivt (luta dig bakåt med raka armar) och är överlag helt kravlös och förlåtande.

    det finns flera brädor som går igång lite tidigare i samma storlek dock, AHD 130 l . tex. men det beror också mkt på vad du kör med för fena. Rocket är en ganska racig freeride och mäter sig nog bra med moderna freeracemodeller. den går lika bra med rak slalom som med kurvad freeridefena enligt mig.

    rocket är nog mest jämförbar med futuran skulle jag tro.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 20:31

    Broms – Jag tror de gör beställningar den 8:e och vill Du ha Atomiqen i höst så kan det vara värt att vara ute innan dess. De har ev. några inne men begränsat antal.

  • broms

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 21:20

    Herr Pelegrin, tackar! Många bra tips och uppslag i denna tråd.

  • deimos

    Medlem
    1 september, 2014 vid 09:48

    Jag har en Futura 121 från 2013. Väger runt 80 kg. Är supernöjd. Tycker den har väldigt bra hastighetsprestanda. Nu har jag inte så mycket att jämföra med då min förra bräda var en Bic Astro Rock.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.