Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjälp med brädköp

  • Hjälp med brädköp

    Publicerad av kronander på 12 augusti, 2006 vid 15:23

    Jag funderar på att köpa en Bic – Techo 2 på 118 liter. Tillhörande rigg är en SPEEDSTER 6.8 m². Jag väger 80 kilo. Kommer jag kunna dra rigg på den eller kommer den vara alltför vinglig och sjunka när jag försöker?

    Är ett måste eftersom jag precis ska lära mig vattenstarta och gippa ordentligt. Ska köra den delvis i roxen (insjö Linköping) och på gotland.

    Nästa steg är 148 liters men jag tycker att det känns för stort.

    bronken svarade 17 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Knatte

    Gäst
    12 augusti, 2006 vid 15:34
    Kronander wrote:
    Jag funderar på att köpa en Bic – Techo 2 på 118 liter. Tillhörande rigg är en SPEEDSTER 6.8 m². Jag väger 80 kilo. Kommer jag kunna dra rigg på den eller kommer den vara alltför vinglig och sjunka när jag försöker?

    Är ett måste eftersom jag precis ska lära mig vattenstarta och gippa ordentligt. Ska köra den delvis i roxen (insjö Linköping) och på gotland.

    Nästa steg är 148 liters men jag tycker att det känns för stort.

    Tror det kan funka bra, om du inte är helt grön på windsurfing … Om jag greppar läget rätt, så är den 66 cm bred. Så det bör bli skapligt stabilt och du kommer inte att sjunka i alla fall. Då du har ca 40 liter flytvikt:wink:

  • bronken

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 05:57

    Det blir nog skitbra, jag har ocksa gatt och tittat pa BIC Techno 2 pa 118L, tror det ar en bra brada for pengarna. Det blev inte nagan da jag var pa Maui forra veckan och fick kopa en Fanatic Falcon 110l prototyp brada direkt av Peter Bijl pa stranden for $300, ett riktigt kap… slog till pa ett NP RS-Slalom storlek 9.2 och en 44 cm slalom fena till den. Har inte provat den annu men det skall bli skoj. Funtar pa att segla den ner till 6.5 med lite mindre fena.. Peter sa att den ar snabb..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjälp med brädköp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.