Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp!!!!Jag vill åka lätt!!

  • Hjälp!!!!Jag vill åka lätt!!

    Publicerad av anonym-anvandare på 26 september, 2001 vid 18:17

    F-n här står man, och vet varken ut eller in. Går till första butiken och spanar in en F2 glide 280-87, har i princip bestämt mig när nästa affär säger nä nä, AHD free diamond 70 skall det vara. Kan nån reda ut begreppen när man vill åka lätt!! Trött på att ha raceprylar som ingen f-n orkar med.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • oscar

    Medlem
    27 september, 2001 vid 11:28

    Äh ,lyssna inte så mkt på vad försäljarna säger. Viktigast är att du själv är hundra på vilken TYP!!!! av bräda du vill ha, i ditt fall en lite större Freeride/freerace. Försök leta reda på lite tester, väg pris, skönhet och testresultat mot varandra och slå till. En annan aspekt är ju om du ska köpa lite tillbehör och då är det ju bara att deala lite, PRUTA ALLTID hos surfbutiker!

    Har kört AHDn och den är riktigt skön, men kan ju inte jämföra den med F2 tyvärr.

    Lycka till!

    /Oscar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 11:37

    vart hittar man brädtester på nätet någonstans?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 11:55
  • k-p

    Medlem
    27 september, 2001 vid 12:41
  • surfbulten

    Medlem
    30 september, 2001 vid 10:12

    Hej! vill du kunna åka i det mesta så kan jag rekomendera Mistral FLOW på 103l sen finns det en F2 Ride som också ligger runt 103l. Dessa är snabba, stabila samt att det går att åka när det blåser riktigt hårt. Själv kör jag på en Classic 278 som är typ samma som FLOW. Funkar skit bra med min 95 tunga kg.

    Ialla fall något mellan 100-130 liter volym kan jag rekomendera om man vill åka lätt och ofta.
    Hoppas att du hitta vad du söker.

    MVH
    Surfbulten

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2001 vid 14:53

    Tackar för det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp!!!!Jag vill åka lätt!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.