Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing hur fort med segel utan cambers?

  • johanc

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 10:40

    Tack så mycket.. Men det var rätt bra vatten också…

    🙂

    JohanC

  • bjornen

    Medlem
    14 september, 2007 vid 17:10

    @filipl 387314 wrote:

    Eftersom jag själv har börjat köra med GPS, men kör med segel utan cambers, är jag intresserad av att veta hur fort Ni speedare, eller hobbyspeedare, har kört med segel utan cambers, eller med högst två cambers, på slalom/speed-brädor samt med segel utan cambers, eller med högst två cambers, på freeride/wave eller andra brädor.

    Det skulle vara kul att ha något att jämföra sig med, även om man inte satsar fullt ut (ännu?), och det ligger ju också en utmaning i att köra så fort som möjligt med grejer som inte är “helt rätt” och i annat än perfekta förhållanden.

    Filip

    Idag har mitt NP solo gått riktigt fort tycker jag. 31.9 på 2 sec och 31.5 på displayen. Jag är grymt nöjd 😀
    “That’s one small step for speeder, one giant leap for bjornen”
    //Björn

  • tobhed

    Medlem
    14 september, 2007 vid 17:48
    Bjornen;414960 wrote:
    Idag har mitt NP solo gått riktigt fort tycker jag. 31.9 på 2 sec och 31.5 på displayen. Jag är grymt nöjd 😀
    “That’s one small step for speeder, one giant leap for bjornen”
    //Björn

    Grattis, gjorde du någon speciell förändring för att nå upp till ditt nya PB?

  • bjornen

    Medlem
    14 september, 2007 vid 17:50

    @tobhed 414965 wrote:

    Grattis, gjorde du någon speciell förändring för att nå upp till ditt nya PB?

    Jag får nog säga rejält överiggad och en grym bräda 😀

    //Björn

  • jester

    Medlem
    14 september, 2007 vid 17:51

    Grattis! Bra jobbat!

  • stewen

    Medlem
    14 september, 2007 vid 18:11

    32.5 på display med 6.2 crossover och fanatic cross bräda har jag gjort… Går nog att klämma ur lite med bättre förhållanden

  • nlc

    Medlem
    14 september, 2007 vid 18:35

    @Bjornen 414960 wrote:

    Idag har mitt NP solo gått riktigt fort tycker jag. 31.9 på 2 sec och 31.5 på displayen. Jag är grymt nöjd 😀
    “That’s one small step for speeder, one giant leap for bjornen”
    //Björn

    Stort grattis och ffa härligt att se att det går att plussa 30 knop med lite “enklare” rigg (jo jag vet vilken bräda du kör nu för tiden :wink:).

  • rasmus_w

    Medlem
    14 september, 2007 vid 18:55

    Fred Haywood hade inga cambers när han gick över 30 knop. Iofs hade han en vinge, men det är en annan sak. Jag tror cambers är bättre.

  • nlc

    Medlem
    9 april, 2008 vid 13:51

    30 knop med en F2 Stoke, det är imponerande även om seglet har cambers http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=17307 😉

    Förlåt, men jag kunde inte låta bli…

  • jester

    Medlem
    9 april, 2008 vid 14:12

    Med en duktig pilot, så är det nog inga problem att köra 30+ med en sådan bräda.

  • oscar

    Medlem
    9 april, 2008 vid 14:15

    @NLC 457301 wrote:

    30 knop med en F2 Stoke, det är imponerande även om seglet har cambers http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=17307 😉

    Förlåt, men jag kunde inte låta bli…

    Vadåför? Jag har kört 30 knop med en Pocket wave och Ice 5.3. 30 knop är inte svårt men sen blir det värre.

  • Oregistrerad

    Gäst
    9 april, 2008 vid 15:19

    -Är dä möjligt å köra 30 knop med 100 l och vågsegel?.Nä dä ä väl inte möjligt.
    Voine voine
    Typ alla brädor på 110 liter å neråt som inte är gjorda i hinkplast eller nåt, är inga större problem å få upp i 30 om det är OK förhållanden.

  • bjornen

    Medlem
    9 april, 2008 vid 16:02

    Imponerande tycker jag och omöjligt för mig i alla fall :tongue:

    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=27703&uid=2558

    //Björn

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing hur fort med segel utan cambers?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.