Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många kör fortfarande C-Kite?

  • superoskar

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 19:36

    Folk lärde sig åka innan 2005, ‘so what’s changed’?
    Mycket hype, lite resultat i pkra 😉

  • kasimir

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 19:53

    @superoskar 357241 wrote:

    Folk lärde sig åka innan 2005, ‘so what’s changed’?
    Mycket hype, lite resultat i pkra 😉

    Wörd! Allt ska ju vara så jävla lätt oj vad jobbigt om det är svårt att lära sig.

  • rocco

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 19:55

    jag kör foil……

  • kasimir

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 20:13

    @Ricci 357245 wrote:

    jag kör foil……

    HAHA och…

  • tobas

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 20:20

    Kör C-shape som är foil och med grym depower 😉
    Kan nog inte bli bättre än så!!
    / TOBAS

  • tobas

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 20:20

    Schysst nyårsafton där Topy!

  • stebe

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 20:55

    @tobas 357250 wrote:

    Kör C-shape som är foil och med grym depower 😉
    Kan nog inte bli bättre än så!!
    / TOBAS

    Ha ha.. är det inte snarare en kombination av nackdelar typ en C-kajts kassa projiserade yta/m^2 tyg och en foil-kites instabilitet pga avsaknad av skelett 🙂

  • kasimir

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 21:20

    Fan nu börjar det likna nått! Let’s talk about V19. När jag var i Marocko träffade jag en engelsk snubbe som hade korsat öknen med buggy. Han använde foil och efter den turen fick han spons av Peter Lynn inför en Grönlandsexpedition. Har aldrig träffat någon som hatat sina kites mer än han. Seb som killen hette stod varje dag på stranden och svor över sina jävla Venom. Han var alltid så jävla glad när han fick låna någon av våra kites. Jag har sett det mesta som kan hända med dessa speciellt vid byig vind(ja just det de som ska vara så jävla bra när det är byigt)och jag skrattar fortfarande när jag tänker tillbaka på det.

  • metallifredd

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 21:42

    Perforalistatistiken säger att 227 personer forfarande kör c-kites och att endast 112 pers har bytt över till SLE under 2006. 9 personer slutade helt med kite under perioden. siffran för 2004/2005 var att 13 personer slutade med kite så det verkar ju klart vara fördelar med SLE för vissa kitare. Marty McFly (Michael J Fox) menar att under perioden 2007-2014 kommer ca 34% av de personer som slutade kita under 2005-2006 att börja kita igen efter att ha köpt SLE kites.

    http://www.imdb.com/title/tt0088763/

  • gurra_g

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 21:51

    @superoskar 357241 wrote:

    Folk lärde sig åka innan 2005, ‘so what’s changed’?
    Mycket hype, lite resultat i pkra 😉

    Hype hit o hype dit vänta ett par år så 😉

  • rocco

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 22:30

    @kasimir 357248 wrote:

    HAHA och…

    …det är fräsht! 🙂

  • fifi

    Medlem
    3 januari, 2007 vid 02:30

    C-kite is the shit!

  • psychonauten

    Medlem
    3 januari, 2007 vid 08:52

    @kasimir 357206 wrote:

    Hur länge har bow funnits? Du tror inte att folk har blivit loftade av dessa kites?

    Jo det har säkert hänt, men inte alls lika ofta och hårt skulle jag gissa.
    Typ.. Folk överlevde bilkrasher innan bältet fanns, men inte lika ofta.

    @kasimir 357206 wrote:

    Det finns ju fördelar och nakdelar med de båda men efter att ha lärt sig på en c-kite kan jag säga att det enbart var en positiv upplevelse. Framförallt tror jag att vi som lärde oss när depower var ett önsketänkande har mer respekt för kitsen än de som lär sig med “100% depower”.

    Ja så är det faktiskt. sånt där med vindfönster å skit håller man inte på med när man kör bow! bara att dra i bommen å va glad. 🙂 hahah

    @kasimir 357206 wrote:

    Jag kan hålla med dig att det förmodligen är lättare att lära sig med en bow men det elimenerar väl inte mitt påstående, eller? Det som är svårt när man går från att bara åka fram och tillbaka till att göra trick är ju att hålla reda på kiten.

    Det är säkert så också.. men jag tror fortfarande att en nybörjare gör bättre i att välja en bow.

    @kasimir 357206 wrote:

    Är det då inte lättare att använda en kite som är lätt att känna var den är? Vet själv hur det var i början när man inte riktigt kunde känna kiten utan var tvungen att titta på den hela tiden. Jag har åkt snowboard i 15 år så jag hade inget problem med själva brädan när jag började det som var svårt var att man skulle hålla reda på var kiten befann sig t ex vid hopp och vågridning. Jag tycker att de bows som jag har provat har varit följsamma och bra men de är inte alls lika lätt att känna var man har kiten som med en C-kite.

    En vän ägde en 2linors wpipika, den kände man var den var det kan jag lova! Men den var fan inte lätt att köra med! men du här en hel del poänger med det du skriver!

  • ollefax

    Medlem
    3 januari, 2007 vid 10:09

    stödjul på cykel = briddels på kite …

  • skejtar_henke

    Medlem
    3 januari, 2007 vid 11:42

    @ollefax 357322 wrote:

    stödjul på cykel = briddels på kite …

    Helt rätt

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många kör fortfarande C-Kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.