Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur skickar man prylar till Norge?

  • Hur skickar man prylar till Norge?

    Publicerad av doc på 19 september, 2011 vid 19:30

    Hallå alla med bra idéer. Att skicka paket på 2 meter som privatperson är visst inte så enkelt. Jag har lyckats med Bussgods nån gång, men hur får man 4 segel och 2 master till Skien väster om Oslo?
    Idéer emottages tacksamt.

    surfjan svarade 12 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • doc

    Medlem
    19 september, 2011 vid 20:03

    Glöm det. Jag insåg just att det blir moms på alla paket över gränsen. Om någon har lust att ta med några segel till Oslotrakten så lägger jag bensinpengar…

    Mattias

  • jocke-g

    Medlem
    19 september, 2011 vid 21:57

    Försök att få Norrmannen att kommaöver till Strömstad så kan du skicka dit prylarna med bussgods. Jag kollade upp det där med att skicka till norge och det är inga problem men precis som du skriver så blir det tull på prylarna. Det var inte så dyrt att skicka inom Norge så kan du bara få dom över gränsen så går det nog lätt.

    För min del blev det vägen över Dk till Stavanger genom tävlande i Klitmöller Cold Hawaii

    Lycka till

  • doc

    Medlem
    20 september, 2011 vid 03:15

    Japp. Nåt i den stilen får det bli.

  • surfjan

    Medlem
    21 september, 2011 vid 15:52
    Doc;670383 wrote:
    Glöm det. Jag insåg just att det blir moms på alla paket över gränsen. Om någon har lust att ta med några segel till Oslotrakten så lägger jag bensinpengar…

    Mattias

    skulle precis säga det, skicka inte! tullen mellan sverige å norge (bägge hållen) är ekstrema på att ta ut avgifter för skickade prylar.. Dessutom gillar de att hålla på prylarna i några veckor innan de skickar vidare..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur skickar man prylar till Norge?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.