Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur snabbt surfar vi normalt?

  • surfmad

    Medlem
    4 november, 2007 vid 12:39

    Nån som vet vilken gps man ska köpa?

    Har råkat bläddra i Kjell&co katalogen och de har en handburen
    GlobalSat GH601 Sport
    http://www.kjell.com/
    för 1000:-

    verkar finnas gpser i moderna sportur numera från tex Garmin.
    men de kostar 3000+
    Om de sitter som vanlig ur kanske det blir svårt att se under surfet?

  • safesurfer

    Medlem
    4 november, 2007 vid 13:40

    Jag har köpt en Garmin 305: verkar rätt vattentät och leverantören lovade att man får en ny om den tar in vatten. Den sitter på armen som en klocka så är lätt att läsa av. Men kan ju även använda den som pulsklocka och tränings klocka. Smidigt är också att man kan välja vad som ska visas på displayen så man kan få två fönset ett för max fart och en med realtids farten.

  • nlc

    Medlem
    4 november, 2007 vid 14:56

    @surfmad 426473 wrote:

    Nån som vet vilken gps man ska köpa?

    Har råkat bläddra i Kjell&co katalogen och de har en handburen
    GlobalSat GH601 Sport
    http://www.kjell.com/
    för 1000:-

    verkar finnas gpser i moderna sportur numera från tex Garmin.
    men de kostar 3000+
    Om de sitter som vanlig ur kanske det blir svårt att se under surfet?

    Skaffa en Locosys GT-11 aka Amaryllo Triptracker. För en grundlig genomgång om varför, kolla här

  • andersbq

    Medlem
    4 november, 2007 vid 18:51

    Jag “roade” mig med att ha GPS på en stund i Apelviken igår morses. Blåste runt 15-18 m/s och jag seglade klassisk vågbräda och 4,5.
    Utåt gick det i 12-16 knop, inåt ungefär 15-20 knop, några ggr brände jag på i det platta vattnet och toppade i 27 knop. Som Knatte skriver så går det inte så mycket fortare i normala freeride förhållanden.
    Utåt i 12 knop kanske kan uppfattas som ej planing, men jag hade bra fart hela tiden. Kankse är det så när man seglar i mötande sjö och brytande vågor att det är en viss “ström”, så att den verkliga farten i förhållande till vattnet kanske var några knop till.

  • jester

    Medlem
    5 november, 2007 vid 10:15

    Använd Aquapak till din GPS! Det gäller även Garmins enheter. Är ju inte SÅ roligt att hålla på o reklammera hela tiden.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur snabbt surfar vi normalt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.