Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i vilka vindstyrkor kan jag köra?

  • i vilka vindstyrkor kan jag köra?

    Publicerad av trobban på 1 augusti, 2007 vid 15:09

    Jag har efter en del traggalande försått att jag ofta kört lite underriggad och inte haft tillräckligt med kraft. Jag är nybörjare och väger lite under 90kg. Jag har en 12a och en 16a, båda C-kites.

    Mina frågor ä:

    Ungefär vid vilken vind blir det meningsfullt att köra med 16 kiten?
    Vid vilken vind borde jag gå ner till 12an?
    Hur stark vind kan jag som nybörjare köra 12an i?

    jag förstår att det beror på, men jag vill bara ha en fingervisning eftersom jag som sagt kört underriggad.

    Stort tack på förhand

    trobban svarade 16 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • snygging

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 15:20

    allt går beror bara på hur mycket du kan kanta! hehe!!

    Titta på de som kör i vattnet och välj samma storlek, gärna en som kör c men bow kan fungera oxå.

    Är du först på stranden och känner dig osäker välj den mindre och byt till större om det var för litet, pumpa är fin träning och ger ro i själen.
    Kan du inte stå still på stranden med din drake bör du byta till mindre såvida du inte vet vad du gör!

    Vindmätare ger bara en fingervisning, det kan läa på stranden och blåsa mer längre ut. 16 5-9,12 9-15,ca eller titta på din kites hemsida

  • trobban

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 15:34

    tack! Jag har bytt till 12an lite för tidigt verkar det som.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i vilka vindstyrkor kan jag köra?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.