Taggad: 

  • marcus

    Medlem
    13 november, 2006 vid 22:11

    Tycker också det är gott att se att du är laddad inför 2007 Jesper.

    Självklart kommer jag segla Formula -det är alldeles för kul
    för att avstå.
    “Problemet” är att speed också är fantastiskt kul.
    Kommer tävla i båda diciplinerna så mkt som det fungerar
    familjepolitiskt (kommer som i år tvingas hoppa över vissa tävlingar).

    Marcus

  • swe176

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 15:29

    @SWE 1 347086 wrote:

    Allvarligt Jan-Erik, visst prylarna är inte allt men på den nivån som du är nu och om du nu så gärna vill komma upp ett par placeringar till så är jag övertygad om att nya prylar kan vara en mycket god investering. Det har faktiskt hänt lite de senaste fyra åren!

    Det blev nya prylar. (eller nästan nya i alla fall)
    Jag kunde inte låta bli…..

    /Jan-Erik

  • swe-1

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 15:33
    SWE176;360148 wrote:
    Det blev nya prylar. (eller nästan nya i alla fall)
    Jag kunde inte låta bli…..

    /Jan-Erik

    Prylbög! 😉 Vad blev det?

    //JIMMY

  • 360friistailer

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 18:47

    Hallå Jimmy

    Var e rapporten på ML7
    Läste på http://www.miamiwindsurfing.com att Nya F2 var 5 knop snabbare än ML7 på alla bogar, så det så.
    Siten är dock sponsrad av F2 och North ….. 🙁

    Jon

  • swe176

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 20:27

    @SWE 1 360149 wrote:

    Prylbög! 😉 Vad blev det?

    //JIMMY

    jonas gamla avlagda.
    Jag gillar hans prylar för det är så lätt att ändra numret 🙂

    /JE

  • swe176

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 20:35

    alltså

    Severne -06 11.0 och 10.0 – jag är för späd för 12an.
    Starboard 160

    fast det visste ni väl…

    Dessutom ska jag köpa en ny bom (Gulftech g-flare) om Jesper vaknar till liv och läser företagets mejl. Är han på hawaii?

    Det blir inte helt absolut optimalt eftersom rullarna sitter på tvären och inte passar exakt till mina fantastiska Kelapro. Men det ska nog gå att trä snöret tillräckligt bra ändå

    /JE

  • swe-496

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 22:11

    Japp Jeppe e på Maui nu…
    G-Flare? liknande Maximum eller?

  • swe176

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 07:40

    @SWE 496 360273 wrote:

    Japp Jeppe e på Maui nu…
    G-Flare? liknande Maximum eller?

    flame hette den visst.
    http://www.hotsailsmaui.se/master_forlangare_bommar/bommar.html
    Eftersom det lilla seglet ska ha 252 com bom är det lite överdrivet med en Maximum.

    Maximum är helt oslagbar för stora segel, men här får man trucka ihop den så mycket det går. Det finns en annan tråd om att kapa en bom, men det är slöseri. Det känns bättre att få ut en bra begagnad bom på marknaden. Det finns inte så många sådana.

    Jag har testat en glory+. Den har samma smala grepp som maximum.
    Egentligen är det det smala greppet som är det viktiga för mig. Jag provade en “vanlig” bom i somras. Jag var tvungen att sänka den i botten för att få grepp om den så att jag kunde pumpa.

    flame ska vara 56-57 cm bred mot maximums 63.
    Bakbeslaget är smalt, men det gör nog inte så mycket på ett litet segel.

    Jag har visst blivit uppgraderad till upptäckare

    /JE

  • the_novice

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 08:23

    @SWE176 360242 wrote:

    Det blir inte helt absolut optimalt eftersom rullarna sitter på tvären och inte passar exakt till mina fantastiska Kelapro. Men det ska nog gå att trä snöret tillräckligt bra ändå

    /JE

    Kelapro har väl en rulle för lite också? Men är ju kanon på gamla Gaastra segel.
    Arrows längarna funkar väldigt bra till Code Red tycker jag, finns numera som F2 längare hos Wallén tex. Gäller bara att se upp lite med längd markeringen som är gjord för att ha ett nedhals-block och därför visar ca 1″ för lite om man kör utan blocket.

  • swe-1

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 12:08
    360friistailer;360219 wrote:
    Hallå Jimmy

    Var e rapporten på ML7
    Läste på http://www.miamiwindsurfing.com att Nya F2 var 5 knop snabbare än ML7 på alla bogar, så det så.
    Siten är dock sponsrad av F2 och North ….. 🙁

    Jon

    Tjena Jon,

    Ja har inte testat brädan mot någon annan ännu så jag har inget att jämföra med och därför ingen rapport. Att testa sjäv säger ingenting om hur brädan står sig på en bana.
    Men det verkar ju som brädan är skit och att F2 är det starka kortet i år…
    Det är bara att lyfta på hatten till alla som kör på F2 i år då de kommer vara 5 knop (!!!) snabbare än mig på alla bogar!

    :smirk:

  • imported_macts

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 14:19

    @SWE 1 360362 wrote:

    Tjena Jon,

    Ja har inte testat brädan mot någon annan ännu så jag har inget att jämföra med och därför ingen rapport. Att testa sjäv säger ingenting om hur brädan står sig på en bana.
    Men det verkar ju som brädan är skit och att F2 är det starka kortet i år…
    Det är bara att lyfta på hatten till alla som kör på F2 i år då de kommer vara 5 knop (!!!) snabbare än mig på alla bogar!

    :smirk:

    Fan, gäller det för mig också som är en tämligen kass formulaseglare? Då är det ju bara att öppna plonkan och skaffa en F2!

  • swe-1

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 15:13
    MacTS;360390 wrote:
    Fan, gäller det för mig också som är en tämligen kass formulaseglare? Då är det ju bara att öppna plonkan och skaffa en F2!

    Klart det gör! Det står ju på http://www.miamiwindsurfing.com och då är det sant! 😀

  • swe-496

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 15:57

    @SWE176 360313 wrote:

    flame hette den visst.
    http://www.hotsailsmaui.se/master_forlangare_bommar/bommar.html
    Eftersom det lilla seglet ska ha 252 com bom är det lite överdrivet med en Maximum.

    Maximum är helt oslagbar för stora segel, men här får man trucka ihop den så mycket det går. Det finns en annan tråd om att kapa en bom, men det är slöseri. Det känns bättre att få ut en bra begagnad bom på marknaden. Det finns inte så många sådana.

    Jag har testat en glory+. Den har samma smala grepp som maximum.
    Egentligen är det det smala greppet som är det viktiga för mig. Jag provade en “vanlig” bom i somras. Jag var tvungen att sänka den i botten för att få grepp om den så att jag kunde pumpa.

    flame ska vara 56-57 cm bred mot maximums 63.
    Bakbeslaget är smalt, men det gör nog inte så mycket på ett litet segel.

    Jag har visst blivit uppgraderad till upptäckare

    /JE

    Tja Jan-Erik…
    Vad ska du ha för din Maximum?

    PM:a mig pris…Intresserad….

  • Oregistrerade

    Gäst
    20 januari, 2007 vid 14:02

    good job , formula the best. http://www.miamiwindsurfing.com we invite you all to come for our next race . check the calendar.

  • 360friistailer

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 18:28

    Jimmy

    ALLT på nätet är sant, men det som dom inte visste när dom jämförde F2 ML7 var att guden själv kör på ML. Jag tippar att du endast förlorar 1-3knop på alla bogar och alla väder. Men du kan ju alltid klara dig på Kalle Anka race i nynäshamn 🙂

    Ps
    “Fins” det några JH 70- att få

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.