Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inför kylan

  • Inför kylan

    Publicerad av pelle-surf på 28 september, 2014 vid 15:52

    Har kört med 2mm billiga neopren tumvantar vintertid. Dom har funkat mycket bra och jag har aldrig blivit kall/vita fingrar. Tyvärr så börjar dom ge upp och jag behöver nya. Har kollat efter liknande men hittar inga 2-3 mm som inte har öppen handflata. Erfarenhet ifrån tidigare vindsurf är att fingerhandskar blir kallt och att köra på 5-7mm tumvantar känns väldigt klumpigt. Någon som har tips på någon varm,smidig som funkar.

    jokern svarade 9 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • skoldpadda

    Medlem
    29 september, 2014 vid 07:40

    Hej!
    Jag kör året runt när det är isfritt och kan starkt rekommendera förböjda tumvantar av 6/3 typ http://www.surfbussen.nu/vatdrakter-tillbehor/forstarkning/vantar/prolimit-tumvantar-3-6mm.html .
    Kan kännas lite instängda första fem minuterna, men sedan är de mycket varma och fina.

  • pelle-surf

    Medlem
    29 september, 2014 vid 18:32

    Dom verkar ju bra, får nog bli ett par busshandskar 🙂
    Tack för tipset.

  • deimos

    Medlem
    30 september, 2014 vid 08:49

    Hur är dom i storlek, små eller stora storlekar? Jag har L i vanliga vantar/handskar

    @Skoldpadda 728092 wrote:

    Hej!
    Jag kör året runt när det är isfritt och kan starkt rekommendera förböjda tumvantar av 6/3 typ http://www.surfbussen.nu/vatdrakter-tillbehor/forstarkning/vantar/prolimit-tumvantar-3-6mm.html .
    Kan kännas lite instängda första fem minuterna, men sedan är de mycket varma och fina.

  • skoldpadda

    Medlem
    30 september, 2014 vid 09:52

    Vet faktiskt inte riktigt, fråga de som säljer dem 🙂
    Jag har L på handskar och på dessa.

  • partydk

    Medlem
    11 oktober, 2014 vid 21:19

    Hej. Surf folk

    Jeg købte for 1 år siden min første C-skins Wired 5/4/3 2014 och den har jeg kunne anvende hele året.
    ochså om der var is på vandet.

    I år har jeg så valgt en C-skins hot wired hoodet 6/5/4 2015 model. samt nye boots 7mm och handsker 5mm ochså i c-skins
    Den er just nu alt for varmt at have på. Så jeg er inte rädd for at jag inte kan holde varmen als.
    Jeg købte hos Kitesverige.se http://www.kitesverige.se/shop/vaatdrakt-118c1.html
    Skriv til Tomas så kan han göre super bra erbjuden.

    Mvh
    Kent

  • above_the_law

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 17:20

    …eller så monterar man in värmeslingor i bommen och kör med vanliga slithandskar från Jula:-)

  • milkman

    Medlem
    20 oktober, 2014 vid 12:55

    Angående vantarnas som vi säljer på Surfbussen så är de normalstorlek. Så, har du L så är det L vantar 🙂 Men returen är alltid fri om det blir fel.
    Vi har haft någon som haft lite ovanligt kraftig tumme, tror han var någon typ utav hantverkare. Han tyckte tummen var för tight och valde en storlek större än han brukade ha annars. 🙂

  • pelle-surf

    Medlem
    20 oktober, 2014 vid 15:32

    Jag skulle gärna beställt ifrån surfbussen, men fick veta att vår lokala surfbutik har vanten i sitt sortiment och då har jag ju möjlighet att prova storlek, vilket kan va bra med mina knotiga hantverkshänder 🙂
    Tack ändå.

  • milkman

    Medlem
    20 oktober, 2014 vid 21:02

    Ja, Kitekalle har dom ju! du kommer bli supernöjd 🙂

  • jokern

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 07:27

    http://trollingcenter.se/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=126&products_id=852

    Jag använder dom här. Mjuka och och töjbara så dom spänner liksom inte imot och lite förböjda är dom. Tumvantar slår visseligen femfinger när det gäller att hålla värmen men jag har klarat mig fint även på vintehalvåret.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inför kylan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.