• vindsokaren

    Medlem
    18 februari, 2012 vid 23:04

    120mm höga.
    Funkade ok idag på Björkvik.Körde 5.3 vid 2 tiden ,men det brallade på rejält så skulle ha riggat 4.7 direkt.
    En liten film:http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BYlvKx_K5ug&list=UUcJCyHG9YKPhgyyqSXqlFCg

  • radius

    Medlem
    19 februari, 2012 vid 10:15

    JPS ide är nog inte helt fel. Ska komma en hel del nederbörd i veckan, det mesta som regn ser det ut som. Vikingarännbanan skulle kunna bli kanon till nästa helg.

    Körde igår på Vallentunasjön som har en 6 meter bred plogad bana.

    [ame]http://youtu.be/kctZY1mfk1Y?hd=1[/ame]


    Windsurfing at Boardtests

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 februari, 2012 vid 15:09

    Kul att det ändå gick att köra vid Björkvik. JPS o Radius förslag är kanske ändå det bästa närmaste tiden. Frågan är var man kliver på Vikingarännets banor och hittar plogad sträcka som harmonierar med vindriktningen?

    I skärgården händer det saker. Snön har regnat och smält bort men inte fullt så pass så att isen blir plan om det fryser på. Skulle dock kylan komma under natten så går det säkert att hitta ställen att köra på. Idealet hade kanske varit ytterligare ett dygn med regn.

  • jr555se

    Medlem
    19 februari, 2012 vid 19:43

    Herr Pelegrin,

    Quote:
    Piraten testades med låg med men såväl med som bräda gjorde extremt motstånd i klabbföret. Vid test med den högre meden så gick det än sämre. Motståndet blev således något större med den högre meden som nästan fastnade. Tillsammans med brädans motstånd i snön var det helt kört.

    Intressant. Var ute på näsaäng(värtan) med lite kitare, ngn isabella och kompisen. Blåste lagom och jag trodde man skulle flyga fram. Men det krävs annan valla insåg vi. Klistrade duktigt med piraten. Körde stora fenan ca 5-10cm Blöt snö. Och is under fötterna(på brädan)
    Har oxå lagt märke till att den gärna går lite tyngre med långa fenan, gissar att den gräver ner nosen mer och det är därför..men vad göra.

    Hässelby skridskoförening(tror de heter så) har mappat upp vikinga banan på google kartan på nåt vis. googla till deras hemsida och kolla så ser du vart man kommer på. Men vinden…

  • kinetic

    Medlem
    19 februari, 2012 vid 19:59

    Det är bra att det är slask, bara det fryser på lite så kommer det bli bra före för Piraten… Valla är viktigt, likaså att man låter brädan få utomhustempen innan man kör, lägger man en varm bräda i snön så får snön lättare att fastna, lägg den med belaget uppåt när du riggar så minimerar du den risken. Jag använde snabbvalla till min gamla planka med helt OK resultat, kostar typ en hundring på Skidsport.

  • vindsokaren

    Medlem
    19 februari, 2012 vid 22:18

    Har ju lite film från 23 mars förra året så än är det inte kört när det gäller isarna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 18:29

    HORSFJÄRDEN LEVERERAR!!!
    Jag kunde inte hålla mig utan tog ledigt halva dagen och körde mellan 13.30 och 16.30 på Horsfjärden. Mycket bärig stöpis helt utan snö! Det är lite knöggligt men inga som helst problem att köra 4-medars. Vind uppskattningsvis 4-7 m/s och en perfekt dag i solen!

    Jag rekommenderar alla stockholmare att passa på nu! Det ser säkert likadant ut på många ställen. Det är bara att tuta och köra även om det på sina håll är lite ojämn is.

  • nyborjarsurfaren

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 19:16

    Måste testa min bräda med nya medarna , bara att allt stämmer med jobb dagis skola och Frugan.
    Men nu är det ljusare längre , även efter jobbet. Men vinden brukar hinna avta , innan man jobbat klart.

  • vindsokaren

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 21:00

    Mycket jobb den här veckan så hoppas på lörd eller sönd lär ju bli nån form av segling.
    Vindarna såg bra ut den här veckan.

  • marden

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 11:53

    är det verkligen sant att horsan skulle kunna funka imorrn ??
    eller är det mälaren som gäller ?
    det är frågan 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 14:36

    Mården – Jag körde ju i måndags på Muskösidan och då var Horsan helt ok om man står ut med lite knöggel. Grannen säger att isen är runt 12 cm och vad jag förstår har han kört över hela fjärden förra helgen. Det ligger å andra sidan säkert minst lika bra isar på andra ställen. Bla så jag vid Wik-Inn Marina före Muskötunneln, fast på andra sidan Muskövägen, att isen så fin ut och fiskare var ute och fiskade. Annars har jag inte kollat mer än så. Fördelen med Horsan är ju att det är en hyfsat stor fjärd som kan ta en hel del vindar.

  • tsss

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 15:51

    hej

    Var ute på Erstan idag utan skridskor. De inre delarna funkade hyggligt för skridskoåkning redan igår. Värmen idag hade mjukat upp ytan, som består av fruset snöslask, en hel del runt kl 15 när jag var ute. Natten skall bli kall och snön kommer först i morgon fm så nattkylan lär frysa om ytan så att den funkar för issegling onsdag fm. Därefter handlar det om hur mycket snö som kommer osv

    Erstans inre delar har tjock tjärnis under snöstöpet, brydde mig inte om att kolla hur tjock men i dagsläget är den fullt tillräcklig.

  • kinabalu

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 19:18

    Ser ut att bli bra med vind i morgon em, så jag tänkte ta och lämna jobbet vid lunch. Lutar åt Horsfjärden eller kan Rastaholm vara värt en chansning…?

    Mr P, ska du ut i morgon?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 19:38

    Kinabalu – Tyvärr, jag hade gärna hängt med ut men är bokad med jobb ons-fre så det går inte ens en halvdag. Onsdag verkar ju bli riktigt bra vind och jag antar att Trimmarn och Mården försöker hitta långa repor.

    För mig får det bli bli i helgen istället. Horsan liger förhoppningsvis kvar i hyfsat skick.

  • marden

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 20:04

    var ute i kväll o kolla lite is
    nere vid söderbybrygga gcik det att åka skridskor på en något ojämn men snöfri is jag åkte bara ett varv runt den lilla ön skallbaken. isen va tillräkligt hård på ytan för skridskor ca 12 cm tjock men då var övre 5cm åndå ganska mjuk is så en bit över 30kn borde inte vara så svårt på den isen men däröver blir det nog bra skakigt….
    tyvärr hade dom brutit en ränna från bryggan som avgränsar området lite ,men ytorna som finns kvar räcker gott o väl till.
    åkte också ut till oxnö för att se månen spegla sig i en spegel, fast det var visst bara öppet vatten där så den som vill segla i vatten finns den mögligheten också 😉

    http://kartor.eniro.se/m/98sZr

    skulle vara fint att veta hur isen på mälaren ser ut var ju mycket mindre snö där så förutsättningarna tycker jag vore högre där för finare is ?

Sida 15 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.