• trimmarn

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 19:24

    Jag tänkte köra på fm typ 10.

  • kinabalu

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 19:27
    vindsökaren;682209 wrote:
    Mården coolt med stealt 5.2 borde vara ett snabbt issegel när det brallar på

    Trimmarn:låter bra med drevan imorrn var går du på?

    Jag använder “fel” mast till Stealth 5.2, en Simmermast istället för Naishmasten (som jag sålde med 5.8:an). Simmermasten har lite mer flextop och ger seglet fylligare buk och mer free leach i toppen. Perfekt för speedsegling på vatten, men inte optimalt på is… Vapor 5.5 kunde riggas något planare och jag tror det var det som gjorde att det oxå gick något snabbare. Ingen stor skillnad, men lite…

    Mina Neil Pryde RSR har jag inte testat, men jag tror att dom har alldeles för djup buk för att gå riktigt fort på is. Möjligtvis med en mast som är något snäpp styvare i toppen än NP masten, då kan man nog få lite mindre buk och mindre släpp i toppen (men det kan ju också bli helt fel…). Någon som har en simmer SDM mast (430) el liknande, så kan vi testa?

    Som Mården skrev, synd att vi inte testade mitt ocambrade NP. Har en känsla av att det skulle gått ännu fortare. Det var något mer vind än i Norrköping i alla fall.

  • trimmarn

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 19:34

    Jag ska testa både våg och racesegel om det nu blir vind..

  • vindsokaren

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 19:37

    OK Kommer och köttar

  • kinabalu

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 19:40
    trimmarn;682222 wrote:
    Jag tänkte köra på fm typ 10.

    Grymt! Då kommar jag dit på morgonen!

    Angående masterna, så är ju Naishmasten väldigt hård i toppen, simmermasten mer flextop och NP är marknadens mest top-flexiga mast (fast det kanske alla har koll på redan… ;)).

  • kinabalu

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 21:22

    Nu har jag ett secret weapon till i morgon…

    Hittade ett gammalt Hot Sails Extreme Slalom Quin Cam (från -93?) på vinden. Det hade jag helt glömt bort. Platt och tvistar som en betongvägg om jag kommer ihåg rätt. Måste ju vara kanon på is! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 09:53

    LYCKA TILL under dagen. Ni lär ha ok is. Det ser blankt ut i dag! Hoppas att:

    MÅRDBOARD BLIR REKÅRDBOARD!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 13:21

    Testade blankisen i en vik till Horsan där det var 15 sekunder mellan gipparna. Hur det är längre ut på fjärden vågar jag inte ha någon uppfattning om men det är inte alls omöjligt att hela Horsan är åkbar. I viken var det runt 15 cm. Drevan lär väl annars vara lika bra som Horsan antar jag. Det gäller dock att hitta ställen att ta sig ut för det har på vissa ställen öppnat sig precis vid strandkanten. Vinden var ju minst sagt ok så det ska bli kul att höra vilka farter grabbarna kom upp i när det glider så här lätt.

  • trimmarn

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 15:50

    Idag saknades ju inte vinden. Sorry till er med 4/3-medars som fick bom vid drevan. Hoppas det blev bättre i mälaren. Freddan var snabbast på drevan i dag.
    peder.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 17:04

    Hur kunde det bli bom på Drevan? Jag trodde isen var lika perfekt där som längre söderut.

  • kinetic

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 17:06

    HerrP: Isen såg väldigt mjukt ut, förmodligen så skar fler-medes brädorna ner för djupt. Tror det kan bli bra/bättre imorgon ser ut att bli minusgrader i natt…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 17:50

    Ok, då är jag med! Jag hade helt andra förhållanden hela dagen. Hård lättkörd is men jag vågade mig inte ut själv på Horsan så det blev inget speedande men mängder med hårdvindsgippar.

  • trimmarn

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 17:53

    Isen var riktigt mjuk encentimeters spår på halvvindarna.

  • kinetic

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 17:59

    Trimmarn: Skall du köra imorgon? Drevan isf? Jag kan tänka mig att gå ut ja me (riunt 10 isf så isen är hård), o köpa de där skidglasögonen av dig?

  • trimmarn

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 18:08

    jag får se hur det blir…

Sida 17 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.