• ripper_70

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 19:51

    För den som är intresserad så hade jag 43,64 i topp idag, känns helt ok med tanke på isförhållandena 🙂
    Återkommer med 10s tiderna, kommer inte ihåg dem, men tror den bästa var 41 någonting…

    Fredrik

  • marden

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 19:53

    jag är intreserad…

  • trimmarn

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 19:54

    Jag är lat drevan är närmast.

  • kinetic

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 19:55

    Fredrik: Det va som… Du e ju inte direkt tung om jag minns rätt, o jag gissar på att du körde 4.5. Riktigt bra, önskar att jag oxå vågade/kunde köra lika fort 😀

  • trimmarn

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 19:57

    Fredrik: ladda upp loggen nu.

  • marden

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 20:00
    jr555se;682316 wrote:
    schyssta farter trots föret/underlaget! men jag måste fråga, varför åker alla till söder om stan, är alla söderkisar eller? finns här ingen som bor norr om stan som åker ?

    =/

    -johan

    lite synd man inte bor norr om stan när det är nordligt ,kan tänka mig många fina vikar vid norra upplandskusten och en dag som denna när örskär och söderhamn haft uppmot 25M/s borde det bli mumma där uppe såna här dar

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 20:12

    Fantastiska farter! Snyggt jobbat hela gänget!

    Mården – Jag vågar mig inte på en gissning för Söderby. På Muskösidan ligger nordan rakt in mot Mickrums Brygga. Där kan man kliva på och kryssa ut 500 meter ungefär, sedan är man ute på Horsfjärden. Då når man is där jag körde i måndags och då var den helt ok. Inne i viken vid Mickrum är det runt 15 cm gissar jag. En variant är ju att kolla Söderby och om det inte fungerar åka ut till Mickrum. Rakt ut på Muskö och vänster i fyrvägskorset efter ca 5 km. Då är det bara någon km kvar tills man ser vattnet. Kliv i vid betongbryggan.

  • ripper_70

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 20:50

    Hade gärna laddat upp loggen idag, men en seg f-n har missat att registrera GPSresults… men det är PåG.

    /F

  • vindsokaren

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 21:16
    trimmarn;682280 wrote:
    Idag saknades ju inte vinden. Sorry till er med 4/3-medars som fick bom vid drevan. Hoppas det blev bättre i mälaren. Freddan var snabbast på drevan i dag.
    peder.

    Provade en halvtimme på Drevan idag med 4-medars lite knöggligt.
    Och efter två kastfall på några dubbel-is partier så åkte jag till Rastaholm med kinalabu och Kitewing Christer.
    Bra is som vart bättre på eftermiddagen.
    Respect till er andra som kör fortare än mej hade 33.7 i topp och tyckte det räckte.Men
    the need for speed viruset har börjat sprida sig i mej också.
    så efter lånad Gps Så är det dags för egen.
    körde 4,7 segel vart lagom på slutet.

  • kinabalu

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 21:40

    Blev en riktigt fin dag på Björkfjärden! Efter att ha kört någon timme upptäckte vi att det var öppet vatten i ett stråk utanför ön…

    På eftermiddagen kom Mården och visade vart skåpet skall stå! Mina 34 knop (som jag först tyckte var rätt bra) kändes som ett magplask när Mården dunkade till med 38 knop direkt! Jag kunde i alla fall hyffsa till siffrorna lite på slutet och slutade på 37,7 knop.

    Snygg alpha du fick till där Mården! Strax under ditt pb, men ändå den 4:e bästa i världen på isbräda.

    Laddar upp lite bilder, först från Drevan med Trimmarn mfl. och sedan från Rastaholm.

    Grymt kört där på Drevan förresten! Inte illa att klämma på med över 40 knop i dom förhållandena!!

  • kinabalu

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 22:40

    I morrn då?

    Funderar på Sandviken (södertälje). NV är mycket bättre där än vid Rastaholm. Isen borde väl vara lika bra där som vid Rastaholm? Annars pratas det väl endel om Görväln? Någon som vet hur bra isen är där? Vart går man i?

  • jr555se

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 22:56

    bah, får inte citeringen att funka..
    trimmarn, Mården. Jo det var det jag misstänkte, att de flesta bor söderut. Ägnade dagen åt att hålla mig inomhus för att inte märka/lida av hur bra vindar det var.
    Hittade att det fanns lite kite-folk som skrev om värtan så jag kanske skulle testa där imorrn. Känns lite risky bara om isen är mjuk =/ har inte lust att bada isvak på vintern..
    Edsviken blir ju väldigt kort på nordan. Kanske mälaren..

    Kusten känns lite väl hardcore för mig=/

    edit. Kinabalu, ja tack för tipset, Görväln.. låter nära. hittade ytterligare ett isforum där man pratade om den.. Bra! kanske blir ngt imorrn trots allt =D

    -johan

  • marden

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 22:59

    vi fick snygga 1852m också 30+ …
    jag är sugen på söderbybrygga annars såg ja isabellorna körde 95 km/h vid sandviken

  • vindsokaren

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 23:03

    Hinner inte köra imorrn men kan nog inte låta bli att hacka lite is på Erstaviken funkar på NV ,men isen skall ialla fall kollas om det blir körning senare i veckan.

  • marden

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 07:54

    Isen är grymt fin vid söder bybrygga

Sida 19 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.