• radius

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 09:23

    Är i Sandviken, Södertälje, Isabellona har bra fart. En råk att se upp med rakt över viken.

  • douglas-l

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 10:04

    Roxen har fin is nu, snön har stöpt och värmen/blåsten polerat upp isen. Körde ett par timmar igår och fortsätter varma dagar kalla nätter kommer den bli ännu bättre till helgen.

  • jr555se

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 15:08

    görväln vid slottet. glömde masten till 4.2 hemma. fick bli 6.0.
    OOoo herreJ..!!!!
    .klart överriggat… bar och ren is med piraten var verkligen en upplevelse, knöggligt där vi mest höll till. Kompisen stod på mer än mig och det gick rätt bra..men ingen av oss vågade skota fullt..vilken känsla. 4.2 hade varit roligare dock.
    lite snö på isen passar dock mig bättre(ger en falsk säkerhet när det inte smäller i brädan så..)

    Dn jakterna gick undan..

    -johan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 15:34

    SÖNDAG VAR KANSKE ÅRETS BÄSTA DAG – HORSFJÄRDEN!!!

    Jag vet inte hur många som körde vid Söderby men jag såg åtminstone en som hade bra fart. På Muskösidan var förhållandena perfekta. Vind, stora partier med blank hård is, sol och 4 timmar effektiv tid på isen. För Hibernan var 4.5 lagom för skön segling. Det hade dock säkert fungerat med lite större segel för ren speed men 4.5 är så otroligt behändigt och man slipper köra slut på sig i gipparna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 19:07

    Mården – Jag såg Dina fantastiska farter över 40 knop med Mårdboard 3.0 i dag. Jag antar att det var flera personbästa. Du hade även över 20 knop på timmen och över 25 i Alpha. En fråga är det Alpha på 250 eller 500 m som räknas? En till fråga – var det Du som körde, ev med gult segel, strax norr om Långgarn?

  • radius

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 20:45

    Sandviken, björkfjärden. 8-9 Isabellor som sällskap och ngn DN-jakt. Jättefin is och riktigt bra vind, även om 0,5 kvm till inte skulle ha suttit helt fel, körde Sailloft Cross 5,5. Isabellorna körde 75 km/h, jag lite mer blygsamma 29 (knop). Hur som helst, en helt helt underbar dag!

  • marden

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 21:10

    Tackar ,jo gick bra idag.
    Jag har lite orange i seglet och Anders bytte av mig vid lunch med ett grönt segel ( 40 kn grattis Anders )
    Isen var riktigt bra på vissa partier och helt ok i övrigt
    Enligt byllando var det 12 m i byarna som mest så det finns nog lite till att hämta .
    Och coolt när jag kom ut på isen och fick borja med att jaga bort 6 havsörnar från isen …
    tyckte iofs gipparna sög idag men nån gick visst ganska bra , det är @500 m .

  • kinetic

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 21:40

    Grymt kört Mården! Själv var jag ut en kort sväng på “Drevan”, riktig knöggelis med partier där snön var bara “halvt genomstöpt”. Smällde bra under brädan. 29 som mest i topp, men det fanns massa mer att hämta även på denna dåliga is, OM man vågar stå på, vilket jag inte gjorde. Ett fall på så dålig is kan bara sluta i katastrof, på jämnare is glider man bara iväg, här fanns det fina knöggelpartier…Med facit i hand borde jag kanske begett mig till Muskö eller Bryggan, men det är lätt att vara efterklok.
    Såg även att Fredrik fått upp sin session, jäkligt bra kört. Nu vet jag inte hur blött/trögt det var i lördags men jag gissar på att den mannen kommer plocka några knop till bara det blir bra is 😀 . Dominansen som “Haninge-Maffian” har vad gäller speed på is i Sverige är lika total som när Markus*2 är ute o kör på Haga typ :grin:. Vore jävligt kul att se Mården, Trimmarn & Fredrik i en gammal hederlig speed-batalj på samma spot en lagom blåsig dag, vette katten vem som hade vunnit, tror det är ett helt öppet race där den som har mest tur med byarna kommer “vinna”….

  • marden

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 21:54

    Vadå vinna ? Är det tävling eller ….:)

  • kinetic

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 22:15

    Haha… Det är alltid “tävling” den som säger nåt annat ljuger 😀 . Sen om man tävlar mot andra eller mot sig själv (tex slå nya rekord) kan kvitta 😀 . Jag vet själv hur kul det är att slå PB även om man så är långsammast i hela viken*haha*
    Man kan ge sig fan på att Trimmarn gav allt för att kunna tvåla till Fredrik i lördags 😀 , samma sak som när du förra året gav allt o tvålade till “Isjakts-maffian” med din Isabella :). Så därför vore det kul o se er “tävla” på samma spot, eller om man så vill segla på samma ställe, tävlingen finns där vare sig man vill eller inte 😀
    Om jag får säg så ser det ut så här när det gäller “Ice-Speed” i Sverige:
    1:a med knapp marginal är “Trimmarn”, hack i häl så kommer då “Mården”, ingen som riktigt vet vad hans hemmabyggen är kapabla till egentligen :grin:. Sedan har vi under-dogen Fredrik, han lurar i vassen o är redo att drämma till med en “uber-repa” så fort tillfället är det rätta 😀

  • ripper_70

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 07:59
    kinetic;682405 wrote:
    Haha… Det är alltid “tävling” den som säger nåt annat ljuger 😀 . Sen om man tävlar mot andra eller mot sig själv (tex slå nya rekord) kan kvitta 😀 . Jag vet själv hur kul det är att slå PB även om man så är långsammast i hela viken*haha*
    Man kan ge sig fan på att Trimmarn gav allt för att kunna tvåla till Fredrik i lördags 😀 , samma sak som när du förra året gav allt o tvålade till “Isjakts-maffian” med din Isabella :). Så därför vore det kul o se er “tävla” på samma spot, eller om man så vill segla på samma ställe, tävlingen finns där vare sig man vill eller inte 😀
    Om jag får säg så ser det ut så här när det gäller “Ice-Speed” i Sverige:
    1:a med knapp marginal är “Trimmarn”, hack i häl så kommer då “Mården”, ingen som riktigt vet vad hans hemmabyggen är kapabla till egentligen :grin:. Sedan har vi under-dogen Fredrik, han lurar i vassen o är redo att drämma till med en “uber-repa” så fort tillfället är det rätta 😀

    Jag tycker det är SÅ fånigt att tävla, själv kör jag BARA för att det är så kul med alla supertrevliga & fina surfare man träffar på isen!
    Att man har en GPS på armen är ju en ren design fråga, det passar ju så bra ihop med… skägg?

    Eller hur var det nu igen… Jag HATAR ju att förlora!!!

    Mården: Grattis till dina tider, nu har vi något att jaga de kommande dagarna!
    Det får nog bli semester imorgon det är ju så fint väder ute…;)

    /F

  • marden

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 10:54

    Jag blev “tvingad” upp till svärmor igår efter alla minuspoäng jag samlat på mig senaste tiden hemma och jag ligger så sjukt mycket minus så jag orkade inte ens lyfta upp isbrädan på takrecket bredvid skidorna .
    när vi närmade oss siljanbyggden fick jag mer o mer ågren att siljan Skulle ligga blank och komma blåst i veckan så hoppas för husfriden att det inte börjar blåsa mycket här uppe .
    Men lycka till lite lagom mycket för er andra i veckan 🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 12:01

    Varje helg bandy och issurf inte undra på att man ligger på minus.
    oså lite nya ide’r på brädorna där går det några timmar.
    själv hjälpte jag svärmor att slänga sopor.såklart att det blir årets dag på söndagen

  • trimmarn

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 14:25

    Vid 2 tidigare tillfällen när jag och freddan har kört samtidigt och jag hat varit snabbare så har jag oxo kört en halv kvadrat större segel. Dagen på bruket när jag hade min 49 topp på min gt31 hade freddan 47 på sin Garamin som inte loggade 10sec repor. och inte gick regga på gps-speed. Hade mården kört isbräda den dagen hade han gjort samma tider men han körde isabellan i 60+ istället.
    Tyvärr kunde jag inte köra sönndagen men tänkte “jobba hemma” på tisdag. Någon som är sugen?
    peder

  • trimmarn

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 16:14

    Vart ville jag komma? Jo i Lördags körde vi båda med samma stl på segel 5.0 och då fick jag bita i gräset 🙁

Sida 20 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.