• trimmarn

    Medlem
    3 mars, 2012 vid 19:44

    vilket mönster 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 mars, 2012 vid 20:04

    Trimmarn – Ett vackert konstverk över de vatten jag kört Polarjolle, Trissjolle, vattenskidor, windsurfing, wakeboard, Waverider, Ockelbo T 16, tung amerikansk V 8 vattenskidbåt, ett antal till snabba båtar och till slut bara en 4,05 m öppen båt med 15 hp!

  • trimmarn

    Medlem
    3 mars, 2012 vid 20:07

    Sist men inte minst: Hibernea 😉

  • jr555se

    Medlem
    3 mars, 2012 vid 20:22

    vill slå ett slag för värtan som gjorde det möjligt för mig att köra fortare än jag någonsin gjort. fan va nice med slät is..
    dock långt från era gps resultat =)
    40km/h och polaren 42(bara för att slå mig) men liiite väl lite vind och blev mjuk bromsande is på slutet. körde 7.0

    -johan

  • vindsokaren

    Medlem
    3 mars, 2012 vid 20:46

    Helt underbart väder,is och sällskap.
    riktigt kul att köra 25 knop och ha lekstuga.
    kompis till mattias och mej heter fredrik fick för första gången köra isbräda.
    vad gör killen :kör fort stagvänder och gippar.
    uttryck som årets upplevelse repeterades frekvent.
    han lånade mina vattensurf prylar två gånger förra året så han har surfat förr.
    detta säger ju att det är lättare att issurfa.
    och tack clas för att jag fick prova isjakt för första gången.
    tråkigt med Bicless hoppas att läkprocessen blir kort.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 mars, 2012 vid 20:54

    jr555se – Om man ska vara riktigt ärlig så är det kanske inte speeden som är grejen med 4-medars utan känslan.

    Till nästa vintersäsong får vi sprida budskapet om hur kul det här är vidare och se om det går att göra sporten lite bredare.

    En sak som jag tänkt en del på är följande: Skulle det fungera att gå samman för att få en Stockholmsspot plogad av en fyrhjuling? Man skulle önska ett garanterat “snöfritt kryss med 500-metersrepor med vändplaner i ändarna” som lagts utifrån mest frekventa vindriktningar och som var tillgänglig under en hel vinter. Det skulle kanske t o m vara möjligt med en bensindriven pump som hämtar vatten ur borrade hål och spolar banan inför kalla nätter…

  • boman

    Medlem
    3 mars, 2012 vid 22:14

    Roslagens brädseglare/Norrtälje och Sjön Erken bjöd på perfekt is och kilometer långa bensträckare, bra tryck i vinden trots dålig prognos, 5,0-6,0 segel funkade för bra speed. satan va kul!!!

  • stoorfaen

    Medlem
    5 mars, 2012 vid 16:25

    Ja, denna dagen var magisk! Vad ni andra än säger så va Erken lite blankare och så hade vi minst 1 m/s mer än ni! Man kände sig som en alkis kvarglömd på systembolagets centrallager.

  • stickan

    Medlem
    5 mars, 2012 vid 19:10
    Mården;682761 wrote:
    Vart var det ifrån ??
    Såg ut att ha riktigt grymma brädor

    Västerås från i fredags 2/3,
    Tommy som filmade. Själv toppade jag 80,6 och Tommy 81 på GPSen

    Får vi bara mer vind kör vi fortare 🙂

    Mvh Stefan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 mars, 2012 vid 19:27

    Grattis till farterna! Ni såg ju ut att kunna trycka på rejält vilket annars kan vara ett problem. Har Ni bilder på konstruktionen underifrån?

  • jr555se

    Medlem
    5 mars, 2012 vid 22:16

    haha, såg i en av västerås filmsnuttarna som stickan var med i antar jag. Där han(Tommy?) trillar och glider hur låååångt som helst =D lagom skoj att gå tillbaka till brädan där?.. halt o dj*ligt 😀
    Vill oxå se mer bilder på de där skapelserna..

    Boman,Stoorfaen, var går ni på vid Erken?

    -johan

  • marden

    Medlem
    6 mars, 2012 vid 17:20

    ser ut att vara sveriges vassate brädskapelser …? vilka medar! nästan i klass med en spark 😉
    ni får sätta er i bilen ut mot kusten och komma o hälsa på , här blåser det väl lite mer än i inlandet tex i morgon onsdag kväll ser det ut att bli +10m/s vid muskö.dett är bara att åka efter lunch…

    samt se till att etablera er på http://www.gps-icesailing.com/default.aspx

  • boman

    Medlem
    6 mars, 2012 vid 20:05
  • jr555se

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 19:48

    Tack Boman! stirrade mig blind på vinterfliken och hittade ingen där..

    Körde Värtan idag fredag fm – lunch(ca12)
    Lite marmorliknande is, slät.. men såg lite läskigt ut så jag åkte inte så långt österut hade heller ingen israpport att gå efter. Så 5/3 våtis under termokläderna…utifall att.. Phuh!..
    Blev mer och mer vatten på isen, nåväl.. nån centimeter eller två som mest då det smälte. Fryser detta på så.. Jäklar..

    SV är inte helt optimalt på värtan med launch näsa, jäkligt byigt eller så var det bara vinden som kom och gick. Körde 4.2 vilket räckte i byarna, dock inslag med backvind som gjorde mig lite FEG.. trist om man skulle ta sönder ngt nu när vattensäsongen snart börjar. En kitewing kille höll till mot lindholmen. Nog bättre vind där.
    Nu efter att ha kollat israpporten så kändes det onödigt att oroa sig.. men men. Fick labba lite med olika kameravinklar inför sommaren 😀 tips.. sätt en pulka efter(med medar) och kameran där..jag körde vanlig pulka och utan medar eller snören i båda sidorna så jazzade den mest fram och tillbaka förutom när det brallade i och den var tvungen att hänga med..

    Blir det bara kallt lär värtan kunna leverera i helgen. men det ser mörkt ut..
    http://www.danderyd.se/upload/3925/Värtan%202012-03-090001.pdf

    -johan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 21:04

    Det verkar inte frysa på natt till lördag men natt till söndag. Det kan t o m vara en fördel om det inte fryser på. Ett skikt med frusen överis som inte blir genuint hård kan bli farlig på söndag. Så länge isen under blötan är ok så går det nog bra att köra, även om det blir blött. Där jag kollade var det max några mm med vatten. Vi får väl se vad som händer…

Sida 24 av 59

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.