• herr-pelegrin

    Medlem
    4 januari, 2013 vid 13:04

    Synd att man jobbat denna vecka. Jag hörde precis att det var perfekt blankis i en vik ute på Muskö. Förhållanden gav 60-70 km/h med isjakt. Jag antar att det ser lika bra ut både på sjöarna söder och norr om Stockholm. Hoppas på vind i helgen!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 14:28

    Lördag – Äntligen en dag med perfekt blankis och härligt väder. Vinden på kanske 3-4 m/s räckte i alla fall till för lite sköna repor och gippar. Jag fick hålla undan för isjakten som ett tag framfördes av en nioåring och en femåring som körde fram och tillbaka. Allt funkade för grabbarna frånsett när de var klara då de bara klev ur och lämnade ekipaget. En isjakt seglar ju rätt bra på egen hand (!).

  • murb

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 16:13

    I Uppsala fick 4h på isen igår med ganska bra drag. Lite byig vind. I slutet var vi 5st som var ute.
    1 pirat, 3 hibernor och jag på ett hemmabygge.
    Här är en liten film från dagen. Min första film så de finns kanske mer att önska =)

    http://www.youtube.com/watch?v=5mkQj8Q-F-4

  • vindsokaren

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 16:13

    Körde också idag lite vind dock på Drevan topp drygt 20 knop otroligt lättdriven is men ibland var det punka totalt ändå. Många på isen till slut körde många timmar med drakåkare och kitewingare sen kom 2st isbrädor.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 18:32

    Murb – Kul med lite livstecken från Uppsala där jag vet att Ni är aktiva! Härligt isläge nu i Östra Svealand. Vi hade 10-13 cm tjock is i en vik på Muskö, slätare is än den i Uppsala men inget draghål precis. Punkan som Drevan hade känns igen. Den kom till och från.

  • marden

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 18:40

    Det tar. tid att klippa lite film i ett hus där datorerna är upptagna hela jullovet av barnen . Men bättre sent än aldrig och hellre än bra …
    http://vimeo.com/m/56923047
    ( så dagvill att jag inte vet vilken dag det var heller 🙂 men det var 4/1 )

  • radius

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 19:25

    Kul att få se singelskenan in action: )

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 20:29

    Vackert! Riktigt vackert med en snabb lättsvängd ny innovation! Vem gör om detta…?

  • bicless

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 21:18

    ser nice ut
    Man känner igen drevan….

  • marden

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 21:29

    vi hade väntat oss att se dig där bicless.?

  • vindsokaren

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 23:19

    På fre efter 13:30 hoppas jag att Drevan lev. vind.Hoppas få med mej Bicless.

  • bicless

    Medlem
    8 januari, 2013 vid 22:11

    Jag håller på med bokslutet så har inte blivit mycket segling här 🙁 Men några bitar börjar bli klara…. åker till iscuppen Kvicksund på lördag och troligen hänger jag på i sth fredag eftermiddag om det är vettiga förhållanden.

  • marden

    Medlem
    9 januari, 2013 vid 18:53

    @vindsökaren 705361 wrote:

    På fre efter 13:30 hoppas jag att Drevan lev. vind.Hoppas få med mej Bicless.

    hade också räknat med torsdag eller fredag ? men frågan är var det finns is utan skare på ?
    räcker det att åka en timme åt strängnes hållet ?

  • kinetic

    Medlem
    9 januari, 2013 vid 19:10

    Mården: Är nog liiite snö på de flesta isarna…Hur är Drevviken? 5-6cm snö? Har isen “töat” under snötäcket? Blir det lite vind är det bra före 🙂

  • marden

    Medlem
    9 januari, 2013 vid 19:49

    tror det kan va 3-5 cm på drevan men den föll blöt och nu är det kallt så den är nog ganska ihopfrusen.
    blir kanske att sätta skidor på brädan …

Sida 30 av 59

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.