• kinetic

    Medlem
    9 januari, 2013 vid 19:54

    3-5cm är väl inga problem med medar…De lär skära igenom?

  • vindsokaren

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 08:12

    Kollade närliggande sjö till Drevviken och det var 5cm lössnö och fin is under.
    Hoppas det bara kommer lätt snöfall inför morgondagen.

  • marden

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 11:00

    Var nyss nere vid drevan ,och snön var inte så hård som jag trodde .
    Jag ska försöka öka lite på jobbet och försöka hinna till hagtornsvägen innan det blir mörk

  • marden

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 16:49

    det gick att köra lite i kväll och kvällarna blir ljusare redan, jag var där 15,30-16,30
    vinden var det inget fel på utan riktigt bra tryck i den, ca 10 i byarna skulle jag gissa på
    snön hade tyvärr blåst upp i snöhögar här o där som iofs inte var så hårda än men dom bromsa en del och gjorde det hela intressant…
    högre snömedar hade varit bra eller en pirate ?

  • vindsokaren

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 21:44

    Jag kör efter jobbet imorrn Hagtornsvägen vid 14.

  • vindsokaren

    Medlem
    13 januari, 2013 vid 23:09

    Hemma spoten Erstaviken börjar lägga sig igår var isen dock bara 1cm. så hoppas kylan håller sig ett tag just nu snöfritt.

  • marden

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 10:32

    skulle va najs om dom större fjädarna la sig ….
    tyvärr ser det ju ut att komma mer snö redan imorrn

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 14:55

    På Muskö var det för mycket snö på den vik vi åkte på i förra helgen. Isen är ca 10- 15 cm. Däremot började det under söndagen lägga sig en tunn hinna i en vik från Horsan vilken annars var helt öppen. På andra sidan Muksö kanal hittade jag en vik med mjuk stöpis som dock lär frysa på och bli hård. Det var dock inga jätteytor att åka på.

    Jag hörde i dag att Orlången är plogad för skrinnare. Frågan blir väl kanske om plogning kan var bästa modellen den närmaste tiden innan nya fjärdar frusit?

  • bicless

    Medlem
    15 januari, 2013 vid 09:24

    JAg tror snowkite är melodin närmaste veckan med all denna snö. Torsdagen ser bra ut.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 januari, 2013 vid 11:39

    En kollega visade bild som hans son tagit. De var tagen i går, måndag, från Görveln där det var blankis. Men, det snöar väl även i Jakan…

  • kinetic

    Medlem
    15 januari, 2013 vid 11:59

    Torr snö behöver inte betyda katastrof, kommer det bra med vind kan det “blåsa rent”…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 januari, 2013 vid 17:54

    Det har lagt sig lite mer is i skärgårdsvikarna under veckan. Målsättnigen inför morgondagen är att hitta något ställe att åka på. Janne o jag checkar av runt husknuten…

  • marden

    Medlem
    18 januari, 2013 vid 20:20

    lysande herr P . på facebook hoppas vi på is ute vid björkvik på söndag, men om det lägger sig vid muskötrackten också har jag lite närmare..

  • radius

    Medlem
    19 januari, 2013 vid 11:18

    Lite blandade rapporter för Björkvik,.. håller tummarna för Herr P och Muskö.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 januari, 2013 vid 11:38

    Från MUSKÖ SJÖKROG vid Mickrums Brygga når man is som går att åka på i dag lördag. Den är 7-9 cm. Ett finare parti med kärnis finns längre ut på Horsan som frusit i omgångar. Den kommer enligt Janne vara åkbar i morgon söndag.
    Jag har just varit ute o gått på isarna och snön är inga problem. Däremot finns svaga partier och därför bör man vara aktsam på ställen med ett par cm snö och särskilt där snön är lite gråfärgad. För säker åkning kan man hålla sig innanför Tjefsholmen där isen är 8-9 cm. På väg ut från sjökrogen undviker man partier med snö och går emellan dessa.

Sida 31 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.