• trimmarn

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 09:30

    Klippt från eniro

    Koordinater

    WGS 84 (lat, lon):
    N 59° 1.079′, E 18° 7.968′
    WGS 84 decimal (lat, lon):
    59.01799, 18.13280
    RT90:
    6546368, 1633695
    SWEREF99 TM:
    6546272, 679850

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 16:01

    MUSKÖ söndag den 20:e jan.

    Janne och jag ber om ursäkt för att vi missade ett par vindbrunnar. Vi fick en genomåkning med frammeden på en isjakt som resulterade i en krasch men inget plurr. Sedan körde någon av isbrädorna igenom på ett annat ställe, heller inget plurr. Därefter klev Kinetic igenom med ena benet när han klev av brädan. Enligt uppgift rullade han snyggt undan så det blev inget riktigt plurr där heller. Till det kom en sammanstötning mellan isjakterna.

    I övrigt kan summeras: 2 isjakter, en tremedars, 4 fyrmedars och minst 4 Pirate. Vinden var som max kanske 6 m/s. Var Mårdboard den enda över 30 knop?

  • kinetic

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 16:36

    Ja jag klarade mig bra, höger benet åkte igenom isen till knät sen “slängde” jag mig på isen o krälade undan lite halvt vettskrämd*haha*. Hände efter dagens snabbaste repa (27 knop på 10sek , med 27.2 i topp), så jag trodde jag var på “G” lite…Mården var snabbast, gissar att Trimmarn var 2-3 knop efter. Isen kändes inte “snabb” idag, men överlag var det en bra dag.

  • trimmarn

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 18:25

    Skönt att få åka lite. Jag hade riktigt dåligt fäste i isen kunde inte skota fullt på halvvind då brotchade det konstant. Slipa fenan snarast 😉 28 på 2sek som bäst för mig.

  • kinetic

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 18:33

    Trimmarn: Ja har aldrig varit så nära dig i top-speed som idag, du får se upp 😀 . Har en ny variant på plankan på väg upp, så min tanke är att du kanske skulle kunna testa gipp-egenskaperna på den? Stålkanterna ser annorlunda ut i aktern så förhoppningen är att de biter bättre o får därmed plankjäveln o svänga bättre :).
    Tycket för övrigt att “Freddan” gippade riktigt fint med lilla fenan idag!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 18:53

    Kinetic – Hoppas Du vågar Dig ut till Muskö igen efter dagens äventyr! Varför skulle just Du kliva igenom!
    Kul med Freddes innovation med extramedarna. Det verkade ju fungera.

  • kinetic

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 18:59

    HerrP: Absolut! Kändes aldrig bra idag efter att jag fått veta att isen är typ 7cm bara. Iaf, nu vet jag hur det känns att gå igenom, o det gick bra. Ingen skada skedd, bara ännu mer respekt för isen 🙂

  • marden

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 18:59

    tyckte det såg roligt ut när du rulla runt på isen kinetic 🙂
    blev isen sämre o sämre med tiden fast det var flera grader kallt ? kändes så när hål efter hål dök upp efter ett tag ..jag hade betydligt högre förhoppningar om dagen även om det var kul ,fast mindre kul att knäcka masten det sista jag gjorde när jag skulle släpa in jakten

  • stickan

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 21:08

    26,9 för mig som max på displayen, får en känsla av att mina långa medar klibbar fast lite i snön.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 07:37

    Isen blev nog något sämre under dagen och dessutom var det ju partier med lite klibbig snö som satte ned farten. Solen kanske bidrog. Vad gäller vindbrunnen Janne välte i så tror jag mer att det var tillfälligheter att ingen fick stopp där tidigare. Det kan varit där som jag körde och hörde ett fnasande, kraschande ljud och såg ett vattenspår efter brädan.

    Stickan – I övrigt går ju lilla Västeråsbrädan som en dröm! Den stora behöver nog bara mer vind! Kan Du mejla mig Ditt tfn-nr? Jag vill höra lite om Ditt medfäste eftersom det byggs hemma inom familjekretsen.

  • stickan

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 10:50

    Blev det nå kul film eller bilder från igår föresten? Claes hade väl kameran framme vid några tillfällen!
    Själv var jag lite slö och orka aldrig ta fram kameran…

    Pelegrin, du har PM

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 12:48

    Claes kan få även få tanka ned det jag tog om han sätter ihop någon rulle. Jag har inte hunnit kolla utfallet.

  • radius

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 15:42

    Tack för igår : ) Det blev en hel del bilder både med GoPro´n och vanliga kameran. Försöker få upp stillbilderna i kväll och en filmsnutt lite senare i veckan.

    Uppdatering
    Bilderna från igår: http://www.facebook.com/groups/171316856217906/

  • stickan

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 21:06

    Snygga bilder!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 21:16

    Härliga bilder! Kinetic får spara bilden på “fothålet” för visning till barnbarnen!

Sida 33 av 59

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.