• marden

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 22:27

    jag satte bara på min kamera sista svängen nere vid frammeden och det var 10 skakiga minuter som fanns på minnes kortet .det blev bara att klippa av i början o på slutet så kom detta fram-:blush:

    [video=vimeo;57876100]https://vimeo.com/57876100[/video]

  • vindsokaren

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 22:42

    coolt ser nästan ut som du åker skoter.Nästa gång vill jag vara med å leka.

  • radius

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 07:41

    Kool sekvens när du smyger upp bakifrån. Skönt att både du och Janne är rutinerade killar, jag menar så att ni inte råkar köra in i varandra: )

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 10:57

    Härligt Mården! Janne får ta rubriken till filmen som en rejäl utmaning och som Radius sa; bra att ni kör på rutin och inte kör ihop på den här vändan! Synd med haverierna på Isabellan men nu fick du ju läge att visa vad Mårdboarden går för.

  • marden

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 14:25

    Äh ,vi körde med stora marginaler vi hade bara 2 “raceinsedent” på 100 varv . Min Bella slängde jag ihop i lördagsnatt så var inte så förvånad att den inte höll ..

  • nyborjarsurfaren

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 18:42

    @Mården 705869 wrote:

    Äh ,vi körde med stora marginaler vi hade bara 2 “raceinsedent” på 100 varv . Min Bella slängde jag ihop i lördagsnatt så var inte så förvånad att den inte höll ..

    Hur bygger men en bella på en natt ?
    Hur är masten fastsatt i toppen (hålls upp)
    Är den fast med vajrar som på dn jakt ?

  • jr555se

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 22:01

    men shit Mård..
    du tappar ju ingen fart alls i jipparna :shocked:

  • marden

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 22:20

    @nybörjarsurfaren 705882 wrote:

    Hur bygger men en bella på en natt ?
    Hur är masten fastsatt i toppen (hålls upp)
    Är den fast med vajrar som på dn jakt ?

    masten hålls uppe av en kort hjälpmast uppe vid bomen ,hjläpmasten är stagad med tex vajer eller dyena
    och jag byggde inte hela över en natt utan satte bara på nya bakmedar,fast det blev för klent så den ena slets loss efter lite närkontakt med janne

    som synes på radius fina bild

  • marden

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 22:22

    @jr555se 705893 wrote:

    men shit Mård..
    du tappar ju ingen fart alls i jipparna :shocked:

    jodå massor ca 10knop

    edit fick kolla det i gps-result och dom flesta gipparna gick ner ca 13kn från ca 26-13kn men den sista när jag nästan höll jämt med janne tappade jag “bara” 9kn från 22 – 13 kn

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 20:34

    Är det någon som kollat om det ligger nya isar med tanke på den här iskalla veckan?

  • marden

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 21:03

    längre ut på horsfjärden borde det val vara bra ?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 21:16

    Ja, Janne tippade att det kunde vara åkbart rakt över från Söderby. Men, vi har inte kollat! Man har tydligen något haveri på båten som bryter rännan så förhoppningsvis är det problemet undanröjt.

    Preliminärt kör vi från Muskösidan på fredag.

  • bicless

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 16:52

    Det fryser förvånandsvärt långsamt vid björkvik. Tydligen var vattentemperaturen inte tillräckligt låg när kylan kom. Men det vimmlar ju av många bra isar nu. Jag tror det kan bli kanonbra i helgen på flera ställen, fryser björkvik bra så tror jag det är en av de bättre.

  • marden

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 17:14

    kom nyss hem från horsfjärden
    isen var 10cm stenhård snötäkt närmast land med bra glid i .
    ute på själva horsan var det nyare is med mindre snö på perfekt för våra isbrädor men den snö som fanns låg i hårda drivor

  • boman

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 20:21

    Bromskärs brygga “ligger” ca 6-7 cm så långt ögat når.. kanon is även i Blidösundet och betydligt tjockare där.

Sida 34 av 59

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.