• lbj

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 20:41

    TT Kungsbackafjorden…

  • marden

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 20:44

    så där ska det se boman

  • radius

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 20:47

    @Stickan 705820 wrote:

    Blev det nå kul film eller bilder från igår föresten? Claes hade väl kameran framme vid några tillfällen!

    Stickan, kort klipp från i söndags: )
    http://youtu.be/P-g86HyJ4Tc

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 21:29

    Radius – om Du tar med stickan (den lilla) i helgen så kan jag tanka över lite film där Du är med med din med!

  • radius

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 08:01

    @Herr Pelegrin 705971 wrote:

    Radius – om Du tar med stickan (den lilla) i helgen så kan jag tanka över lite film där Du är med med din med!

    Kanon, behöver jag ta med dator eller räcker det med stickan? Ha det så trevligt idag! Är hyfsat avIS..: )

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 14:34

    Radius – Om Du tar med datorn så kan vi fixa det på plats.

    Horsfjärden – Det blev mittåt vad gäller rännan som tyvärr är bruten över Horsfjärden. Det innebär iofs inget större hinder om man ger sig ut från Muskösidan. Isen har, precis som Mården noterade, snöfläckar som har packad snö vilket gör att farten bromsas.

    BRUKET HAR 9 CM SALSGOLV ! Jag fick just rapport från Janne som står på isen inte långt från Mysingen. Det ligger 9 cm kärnis som är i bättre skick än isen på Horsan och utan snö. Förmodligen kör Janne och jag där på söndag.

  • trimmarn

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 20:16

    bruket lördag, eller

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 20:33

    Iscup lördag! Som du gippar bör du vara med Trimmarn!

  • marden

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 20:44

    du kan få låna förra årets mästarbräda om du vill vara med på slalomen trimmarn ?, sen om det blir course passar kanske piraten till…

  • vindsokaren

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 21:37

    Trimmarn! kör iscupen eller sätt rekord på muskö på sönadagen.

  • kinetic

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 06:56

    Nån som har “kontakter” hos Posten? Nya Pirat-varianten (med djup kanal och annorlunda vinklade stålkanter) ligger där (Segeltorp), vill gärna få tag i den…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 18:53

    MUSKÖ SÖNDAG – Det kommer att vara erfaret folk på isen från kl 10 och framåt vid Bruket. För Er som vill tjäna halvmilen kan meddelas att smygvägen är plogad. Håll koll på när staketet tar slut på vänster sida. En bit bort, precis innan en busshållplats, kan Ni ta höger genom skogen. När Ni kommer ut från den vägen kör Ni bara höger och fortsätter till vägen tar slut. I år kan Ni lika väl gå på nere vid vändplanen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 16:09

    SALSGOLV PÅ BRUKET och EN BIT ÖVER 10 M/S – Det drog på upp till ca 13 m/s rakt in mot Bruket som samlade 3 isjakter, 3 fyramedars och 4 Pirate. Det var bara att tuta och köra. Piraterna fick fina farter där Kinetiv lyfte sitt pers rejält o var över 38. Robban lånade min GPS en kort stund och hade max på 37.99 o 35.26 på 10 sec av med 4.2 kvm. Trimmarn och Fredik var en bra bit över 40 och körde jämt med Janne på isjakten.

    För egen del var det säsongens bästa isdag med runt 3.5 mil på isen.

    Vi saknade förstås Mr Mård! Vad kunde vara viktigare än blankis och vind?

  • marden

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 16:17

    bra kört gubbs .
    jag tänkte hinna ut i morrn innan det blir mörkt ,kommer janne eller någon annan vara där då ?
    fast nu har progen för morgondan sjunkit lite ?….
    ( och en finne knäppte dirk på näsan )

  • kinetic

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 16:19

    Ja det var fint idag. Åt Trimmarn o “Freddan” finns inget att göra åt i nuläget iaf. Jag bygger sakta men säkert upp min speed, är inte helt bekväm med att köra 35+, det är inte själva farten utan processen att stanna o att passa sig så man inte krockar. 38.7 i topp är jag nöjd med, en sådan här dag till så sitter 40 knop med 6.5 det är jag säker på :). Fast 13m/s tror jag inte det var iaf inte när jag körde, gissar mer på 10m/s som mest i byarna?

Sida 35 av 59

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.