• kinetic

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 16:23

    Mården: Du borde varit där! Jag är jäkligt nyfiken på hur mycket snabbare (??) du hade varit med din planka. Trimmarn hade som bäst 43 knop i topp, o i år har du väl varit 3-4 knop snabbare konstant, så du borde kanske ha kunnat varit uppe o sniffa på 48 knop!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 18:53

    Beträffande vinden vid Bruket så var det nog ett dipp runt kl 12 men om Landsort o Revenge hade 15 m/s och Nynäs hade 14 m/s som topp under eftermiddagen tror jag inte det var särskilt högt skattat med 13 när det drog på som bäst. Det är ju i princip öppet söderut. Hursomhelst var det kul med bra anslutning, även om lite fler fyrmedars hade kunnat våga sig ut. Det är ju inte särskilt långt från stan. Själv är jag stolt över min dotter som övervann isrädsla och gav sig ut på sin Surfspotbräda tillsammans med pojkvännen i bitande snålblåst. Gipparna börjar sitta!

  • trimmarn

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 19:13

    Freddan fick 39.94 avarage in på top 10 -13 snyggt.

  • marden

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 19:19

    bra där freddan och trimmarn , fortsätt strö salt i såren bara 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 19:26

    Mården – Jag har inte hört om Janne ska ut. Isen är farbar långt ut. Det finns bara ett hål och det är strax till höger om ön utanför vändplanen, där det ligger en grynna. I övrigt är isen runt decimetern men det går inte att köra ända ut på Mysingen.

  • marden

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 19:31

    tackar men progen går neråt …sen ser det ut att komma en hel del snö inatt 🙁 så vi får se

  • ripper_70

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 20:43

    Ja idag var det kul!
    Fulldag på Muskö med riktigt bra drag i 5.0, sen när jag kom hem hade en vänlig själ hittat min borttappade iPhone från Lördagen, efter en natt på isen var man ju tveksam till funktion, men den verkar lika bra som innan 🙂
    Synd bara att man inte kunde kommit på rätt sida om 40 i avrage…men det hade väl varit att be om för mycket på samma dag 😉 /F

  • kinetic

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 22:00

    Mården: Isen mjuknade på slutet vid Muskö, det kom även liiiiiite blötsnö, men fortfarande typ 99% blankis. Med tanke på mildare väder är väl risken den att isen kan vara mjukare. Jag tror däremot att isen blir bra till helgen, om proggen håller sig?

  • radius

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 09:02

    Ja, tack för en grym dag och trevligt sällskap. Det lät på Janne som om han skulle ut idag. Hålet vid grynnan växte under dagen. Ungefär dubbelt så stort när vi avslutade som när vi kom. Läge att ha sällskap och hålla koll på närområdet när man ska in och ut.

  • jan-arrhenborg

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 14:37

    @Radius 706141 wrote:

    Ja, tack för en grym dag och trevligt sällskap. Det lät på Janne som om han skulle ut idag. Hålet vid grynnan växte under dagen. Ungefär dubbelt så stort när vi avslutade som när vi kom. Läge att ha sällskap och hålla koll på närområdet när man ska in och ut.

    Tack det samma! Nej skall ej ut förrän på fredag skall försöka reka. då, återkommer med rapport. Söndagen gav en mängd repor över 40 knop topp 42.279!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 20:21

    Var någon ute under måndagen?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 11:21

    Om Ni är intresserade av isläget ute på Muskö under den närmaste veckan så kan jag inte hjälpa Er. Ni får istället hoppas på att Janne kan hjälpa er.

  • robosurf

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 16:39

    Du kan väl hålla koll så att isen inte hinner smälta i groggen..ha trevlig resa:cool2:

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 januari, 2013 vid 07:13

    Tack Robban! Hoppas ni får juste is då det fryser till helgen!

  • callevader

    Medlem
    31 januari, 2013 vid 16:56

    @Herr Pelegrin 706232 wrote:

    Tack Robban! Hoppas ni får juste is då det fryser till helgen!

    Är det någon som ska ut på isen någonstans i morgon fredag?
    Tänkte köra på fm!

Sida 36 av 59

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.