• marden

    Medlem
    17 februari, 2013 vid 17:58

    Äh ,nu tycker jag ni e lite väl negativa .
    Säsongen har ju knappt börjat och det bästa återstår med starka vårvindar,varma dagar o
    kalla nätter …

  • the_novice

    Medlem
    17 februari, 2013 vid 18:29

    @Bicless 707050 wrote:

    Känns nästan fånigt att packa bilen när man skall kitea. Kite, skidor, pjäxor klart. När man är van vid 2 skrymmande issurfbrädor 4 segel, 2 master 2 bommar, påse med riggdelar.

    Äh, jag körde cirklar kring en Kitare på skidor förra helgen… :rolleyes:

    En liten bräda med fena och en liten rigg till det, kan ju inte bli enklare än så. 😀

  • marden

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 18:44

    Ser ut att bli lite no imorrn , är grymt sugen på att pröva några modefieringar …någon som har någon liten plogad sträcka ? Finns rund bana på både drevan o magelungen men både ligger dåligt till för no ..

  • kinetic

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 20:17

    Mården: Du har inte lust o testa nya Piraten hur den går på snö???

  • marden

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 20:30

    Nja ,ska du ut ?

  • kinetic

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 21:17

    Hinner inte ut i veckorna därför jag frågar…Blåser ju aldrig på helgerna, eller i vart fall inte tillräckligt för att kunna köra på tyngre blötsnö

  • bicless

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 21:38

    Designen såg onekligen lovande ut…. hoppas den funkar som det är tänkt. Jag testar den gärna vid tillfälle,

  • marden

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 21:43

    Om du vill ha den provåkt skulle jag kunna ställa upp ,men blir väl svårt att ordna tills imorrn ?

  • kinetic

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 22:20

    Mården: Du har PM!

  • the_novice

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 22:25

    Har ni någon bild på den nya varianten?

  • kinetic

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 22:42

    Novice: Djup konkav samt annorlunda vinkel på stålkanterna i aktern, förhoppningsvis bättre grepp på is…Har testat brädan i för lite vind på halvfluffig snö, fenan nådde ej ner till isen. Klart bäst fäste av “alla” varianter, dock ej 100% fäste i “halvfluffig” snö, typ 70-75% tippar jag. Lite mer ihop sjunken snö o kanske en extra stor snöfena så…Körde med “lilla” fenan.

  • the_novice

    Medlem
    19 februari, 2013 vid 08:50

    Ser intressant ut, stålkanten kanske kan greppa lite bättre på ren is i gipparna också?

  • kinetic

    Medlem
    19 februari, 2013 vid 09:24

    Ja det är det som är förhoppningen iaf. När jag lade brädan på ren is utan fena så greppade stålkanten “längst bak” så pass mycket att det mycket väl kan tänkas att det hade gått att köra helt utan fena. Nuvarande fena är ca 1cm större än den “gamla” modellens minsta, men för att få ut den sista knopen tror jag att en superlåg fena skulle göra susen… Jag hoppas o tror inte att den kommer svänga sämre iaf*haha*, på ren is. Att den kommer vara klart bättre på snö är jag helt övertygad om, frågan är bara hur bra…

  • kinetic

    Medlem
    19 februari, 2013 vid 09:48

    Ser ut att kunna bli bättre isar framöver, ordentligt milt om några dagar så det lär stöpa bra???

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 februari, 2013 vid 13:37

    Vi får hoppas på det! Samtidigt blir det intressant för en pessimist att höra var optimisten Mården hittade is under tisdagen. Jag kan tänka mig att han hittade något åkbart ställe. Abstinensen börjar snart bli något olidlig. Plogningsidéerna verkar dessutom hamnat i träda.

Sida 39 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.