• herr-pelegrin

    Medlem
    9 mars, 2013 vid 18:45

    Kul med hela Stockholmseliten på plats (mig själv icke inräknad)!!! Entusiaster på knögglig is men det var ju inga problem att korsa Horsan. Janne o jag kör i morgon igen. Matsäck kan vara ok att ha i ryggan.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 mars, 2013 vid 13:56

    Bra gäng även på söndag med fyra man ur team “Mårdboard”, Radius och Janne som körde två race. Hyfsat jämn vind, lite mer drag än lördagen och sol. Isen dög även för fyramedars.

  • trimmarn

    Medlem
    10 mars, 2013 vid 16:20

    Tiden räckte inte för ngn längre utflykt men fick 1 1/2 timme på drevan. Med kiten dock snuddade nästan 30.
    peder

  • radius

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 08:14

    Ja tack för igår. Härlig åkning trots att isen var mer än lovligt ojämn på sina ställen. Fick en del helt okej Race bilder, kommer upp under veckan: ) Mäktigt att möta upp Janne och Pelegrin från muskösidan mitt på fjärden: )

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 08:22

    Tack själv! Alltid trevligt att träffa det här gänget och nu var det ju två nykomlingar som körde bra på Mårdboard! Kul med bilder framöver! Janne o jag sa just det att det är en häftig feeling att dra på kilometrarna över Horsan på några minuter. Bara en sådan sak som att kunna höjda så otroligt mycket bättre än på en windsurfingbräda gör att man lätt tar sig dit man vill. I söndagens jämna vind spelade inte knögglet så stor roll. (Min hastigt hopsatta konstruktion klarade dagen frånsett att en styrvinkel för bakmeden ramlade av någonstans.)

  • vindsokaren

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 17:47

    Härligt att det körs lite här o där. kom aldrig loss i helgen men
    Nästa helg ska jag köra nånstans.

  • marden

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 18:18

    Jag är så desperat nu på blankis, så jag funderar på att hyra en besindriven vattenpump, borra ett gäng hål i isen och spola upp en speedränna uppe på knagglet… Skulle det vara genomförbart?

  • ripper_70

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 20:26

    @Mården 707965 wrote:

    Jag är så desperat nu på blankis, så jag funderar på att hyra en besindriven vattenpump, borra ett gäng hål i isen och spola upp en speedränna uppe på knagglet… Skulle det vara genomförbart?

    Har tänkt precis samma tanke, visst borde det gå om man har tid/ork kanske en sån räcker? -> http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevattning-och-Pump/Bensindriven-vattenpump-25-hp-17941/

    /F

  • ripper_70

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 20:49

    Och så en fet borr till de 500 hål som behövs…;) la ner för att jag ins

  • ripper_70

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 20:50

    Och en fet isborr till de 5

  • ripper_70

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 20:56

    Och en riktigt vass isborr till de 1000 hålen…;) la ner för jag insåg att min fritid inte räcker till för att göra en tillräckligt stor bana…

  • marden

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 21:58

    Nu är du negativ. 25m slang ger 50 m mellan hålen 10 hål så har du en 500m bana..
    Undra hur länge vattnet måste ligga för att frysa o inte bara bli sörja?
    Annars ligger det 1cm is i Björkvik igen och bruket brukar lägga sig snabbare och vinden kommer på söndag, kan bli grymt..

  • kinetic

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 22:03

    Tänkte oxå på bruket…Kylan finns iaf. Bara det inte blåser innan isen blivit tjock nog…O att vi slipper nåt större snöfall. http://www.llk.se/iskunskap/dok/isprediktor_intro.htm

  • kinetic

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 22:17

    Vore intressant med en rapport från Herr P om isen lagt sig (igen!) vid Bruket? Isf kan den med en del tur växa till omkring 12-14cm till på söndag, om man får tro “isprediktorn” (räknade på -1,60%,60%,2m/s) om vi slipper få snö på isen för då är det kört…

  • ripper_70

    Medlem
    12 mars, 2013 vid 05:58

    @Mården 707980 wrote:

    Nu är du negativ. 25m slang ger 50 m mellan hålen 10 hål så har du en 500m bana..
    Undra hur länge vattnet måste ligga för att frysa o inte bara bli sörja?
    Annars ligger det 1cm is i Björkvik igen och bruket brukar lägga sig snabbare och vinden kommer på söndag, kan bli grymt..

    Ja kanske lite väl negativ, men har fortfarande tar det en del tid och känns lite meckigt… Kanske en homeboni och en fyrhjuling?
    http://hemma-plan.blogspot.se/p/spolning-av-isen_03.html?m=1

Sida 44 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.